اگر هر روز یک مشت پسته بخورید، چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

© Sputnik / Arina Topoleva اگر هر روز یک مشت پسته بخورید، چه اتفاقی برای بدن می افتد؟
 اگر هر روز یک مشت پسته بخورید، چه اتفاقی برای بدن می افتد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراد دارای اضافه وزن باید پسته را در رژیم خود بگنجانند. پسته روند کاهش وزن و کاهش فشار خون را تا حد زیادی تسهیل می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نتایج مطالعات منتشر شده در مجله Nutrients، محققان افراد چاق را برای آزمایشی بررسی کردند که روزانه 42 گرم پسته هر روز به مدت چهار ماه میل می کردند. همه این افراد طبق گفته کارشناسان به سرعت وزن خود را کم کردند و توانستند سایز کمر خود را کاهش دادند. اکثر داوطلبان میل خود را برای شیرینی از دست دادند و فشار خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

فواید بی نظیر پسته برای زنان - اسپوتنیک ایران
فواید بی نظیر پسته برای زنان

محققان گفتند: "پسته  یک ماده مغذی مغذی هست و سرشار از پروتئین، فیبر، ریز مغذی ها هست. علاوه بر این، پسته بهترین منبع ویتامین K، پتاسیم، فیتواسترول ها ، گاما توکوفرول و بتاکاروتن است."

محققان تاكید كردند كه همه آجیل ها منبع عالی فیبر هستند كه در هضم غذا نقش مهمی دارند. همچنین، پسته حاوی لوتئین و زاكزانتین - مهمترین آنتی اکسیدان است كه سلول ها را از آسیب محافظت می كند. پسته به خنثی سازی رادیکال ها که اثرات مضر بر سلامت چشم دارند، کمک می کنند. در نتیجه با خوردن هر روز پسته به میزان کافی، می توان با کاهش وزن رو به رو شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала