روش‌های مطمئن تشخیص برنج تقلبی از اصل +ویدئو

CC0 / Pixabay / بالا رفتن بی سابقه قیمت برنج خارجی در ایران
بالا رفتن بی سابقه قیمت برنج خارجی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با انجام روش‌های بسیار ساده و کاربردی می‌توان تشخیص داد برنج تهیه شده اصل است یا برنج تقلبی‌ست.

به گزارش اسپوتنیک، ‌بسیار شنیده و دیده می‌شود که برخی از کاسبان با ترفندهای مختلف در بازار، برنج تقلبی را به جای برنج سالم و اصل برای سود بیشتر به مردم عرضه می‌کنند که بدون شک این اقدام موجب به خطر انداختن سلامتی آنان می‌شود؛ و از آنجایی‌که همه‌ی مردم به کیفیت و مرغوبت کالاهایی که خریداری می‌کنند حساسند، در انتخاب و خرید دقت می‌کنند اما این موضوع برای ایرانیان در تهیه برنج بسیار بیشتر به چشم می‌خورد چراکه برنج از مهمترين وعده‌های غذایی آنان است به همین دلیل نسبت به مرغوبیت برنج حساس‌تر هستند.

روش‌‌های ذیل برای شناسایی و تشخیص برنج تقلبی از اصل پیشنهاد داده می‌شود.
آزمون آتش: در این آزمایش چند دانه برنج را روی شعله گاز بریزید که اگر دانه‌ها شعله‌ور شوند به معنای مصنوعی بودن است.
آزمون آب: یک قاشق غذاخوری برنج را درون یک لیوان آب بریزید و اگر دانه‌های برنج ته نشین شوند به معنای ارگانیک بودن است.
آزمون هاون: مقداری از دانه‌های برنج را در هاون بکوبید. اگر پودر به دست آمده سفید رنگ و یک دست باشد به معنای ارگانیک بودن برنج است.

View this post on Instagram

A post shared by رامسر ‌| املاک معین‌ (@amlak.moein) on

آزمون کپک: یک مشت برنج را در آب بپزید و سپس آن را درون یک ظرف پلاستیکی بریزید و آن را به مدت چند روز در برابر نور خورشید قرار دهید در صورتی که برنج اصل و طبیعی باشد شاهد کپک زدن آن خواهید بود، در غیر این صورت برنج مصنوعی است.

View this post on Instagram

A post shared by berenj.nasir (@berenj.nasir) on

کاربران فضای مجازی نیز در صفحات اجتماعی بسیار به این موضوع اشاره می‌کنند و دلیل این اقدام را تنها سودجویی کاسبان عنوان می‌کنند. این کاربران نظارت دقیق بر عرضه کالا و در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای متخلفان را کارساز می‌دانند. گروهی از کاربران بر این باورند بسیاری از مردم ایران بدون اینکه متوجه شوند برنج پلاستیکی، غیر اصل و یا ترکیبی از چند برنج بی‌کیفیت را مصرف می‌‌کنند. جمعی از کاربران اما دلیل این اتفاق را واردات برنج‌های خارجی بی‌کیفیت به ایران و صادرات برنج‌های مرغوب ایرانی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала