9 خوراکی فوق العاده که کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشند

© Depositphotos.com / Syda_Productions9 خوراکی فوق العاده که کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد
9 خوراکی فوق العاده که کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 مردم همیشه می خواهند بدانند کدام نوع مواد غذایی برای بدنشان مفیدتر است.

به گزارش اسپوتنیک، نچرال نیوز 9 خوراکی برتر را که حتما باید در رژیم غذایی خود بگنجانید را معرفی کرد، این غذاها فواید زیادی برای سلامتی دارند. بسیاری از میوه ها، سبزیجات و دانه ها به دلیل داشتن مواد مغذی عامل مهمی در سلامتی هستند. لیندا میلو از موسسه فناوری مواد غذایی لیستی از نه خوراکی فوق العاده را تهیه کرده است که می تواند برای بهبود سلامتی مورد استفاده قرار گیرند.

خوراک لاکچری شترها در قطر +ویدئو - اسپوتنیک ایران
خوراک لاکچری شترها در قطر +ویدئو

دانه های چیا: این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و منبع خوبی از کلسیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

بذر کتان: خوراکی فوق العاده معروف دیگر، دانه کتان است که اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و فیبر را در اختیار شما قرار می دهد. دانه کتان همچنین حاوی فیتواستروژن هایی است که عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که دانه کتان می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

دانه های آفتابگردان: تخمه آفتابگردان مزایای سلامتی بسیاری دارد. آنها حاوی چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده ، فیبر ، پروتئین و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها همچنین حاوی فیتوشیمیایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و حتی ممکن است با سرطان مبارزه کنند.

دانه کدو تنبل: دانه کدو تنبل یک غذای خوشمزه و همچنین افزودنی خوشمزه برای سالاد است. می توانید آنها را تفت داده یا آنها را که قبلاً تفت داده شده را خریداری کنید. اما تخمه های خام سالم تر است زیرا حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از مواد معدنی از جمله منیزیم، منگنز و فسفر است.

چرنیکا یا قره‌قاط سیاه: منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه کوچک خواص ضد پیری و ضد سرطانی دارد، فشار خون را کاهش داده و تصلب شریانی را کاهش می دهد و همچنین برای بینایی مفید است.

آسای: این میوه درختی به دلایل مختلف محبوبیت بیشتری دارد، زیرا از نظر نسبت اسیدهای چرب به روغن زیتون شباهت زیادی دارد و منبع بسیار خوبی از آنتوسیانین ها هستند که اثرات ضد التهابی، بهبود حافظه، تنظیم قند خون و مهار رشد سلول های سرطانی را فراهم می کنند.

گیلاس: علاوه بر دارا بودن آنتی اکسیدان و آنتوسیانین های زیاد، گیلاس ها دارای ضد التهاب قدرتمندی هستند و نشان داده شد که در گروهی از دوچرخه سواران بعد از تمرینات شدید مصرف کنسانتره گیلاس باعث کاهش التهاب ناشی از ورزش می شود.

توت خرس: توت خرس علاوه بر فواید بهداشتی شناخته شده برای مشکلات ادراری، خواص آنتی میکروبی و ضد التهابی نیز دارد. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها بوده و تأثیرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق و دهان دارد.

آووکادو: محصولی فوق العاده با طعم خوب و مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است. این سوپر میوه دارای چربی های خوب (چربی های اشباع نشده) است که می تواند به کاهش کلسترول خون و حفظ سلامت قلب کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала