کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری منتقل می‌شود +عکس

© AFP 2023 / Jiji PressЛюди на  تاثیر آب و هوای سرد بر سلامت قلب улице в Японии
Люди на  تاثیر آب و هوای سرد بر سلامت قلب улице в Японии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق تحقیقات جدید ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری قابل انتقال است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان آلمانی طی تحقیقاتی در یک کشتارگاه به این موضوع پی بردند که ویروس کرونا در هوای سرد می‌تواند بیش از ۸ متر در هوا معلق باشد و فرد آلوده به کرونا به دلیل هوای سرد کشتارگاه و جریان هوا در محیط بسته تا شعاع ۸ متری خود، دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تحقیقات نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه محیط‌های سرد، انباشته و تاریک کارخانه‌ها و انبار‌ها شرایط ایده آل را برای انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که هوای سرد بدون تغییر مکرر، همراه با شرایط کاری شدید، در گردش ذرات ویروس به مسافت‌های بزرگ کمک می‌کند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

دانشمندان معتقدند وقتی ویروس کرونا در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد بیشتر زنده می‌ماند و می‌تواند در هوا شناور شود تا افراد را از دور آلوده کند و به این ترتیب زمستان پیش رو می‌تواند سخت‌تر باشد.
بسیاری از کاربران از این اتفاق ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند با این اوصاف مردم در پاییز و زمستان موج شدیدتری از کرونا را تجربه خواهند کرد. این کاربران تنها راه کاهش احتمال ابتلا به کرونا را رعایت نکات بهداشتی و تردد کمتر در سطح شهر عنوان می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by dransaripour (@dransaripour) on

گروهی از کاربران از پنهان کاری مسئولان گلایه می‌کنند و این روزهای سخت را دلیل بی‌کفایتی و بی‌توجهی آنان می‌دانند. برخی از کاربران به کشف واکسن کرونا پیش از شروع فصل سرما امید دارند اما برخی دیگر تنها راه مصون ماندن از بیماری کووید ۱۹ را ابتلا به آن می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала