انتقاد کاربران از طرح شیرکاکائو با تصویر پسربچه رنگین پوست +عکس

© Fotolia / Olga Kochinaشیر
شیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتخاب تصویر یک کودک سیاه پوست برای طرح شیر کاکائو یک شرکت لبنی ایرانی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و کاربران بسیاری از آن انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصویری از دو بطری شیر مربوط به یک شرکت لبنی در فضای مجازی منتشر می‌شود که یکی شیر معمولی و بدون افرودنی‌ست و روی بطری آن تصویر یک بچه سفید پوست نقش بسته و دیگری شیرکاکائو با تصویر پسر بچه‌ای رنگین پوست می‌باشد. استفاده از تصویر این کودک برای طرح شیر کاکائو با حواشی فراوانی رو به رو شده است و بسیاری از کاربران این اتفاق را نماد نژادپرستی و توهین تلقی کردند.

View this post on Instagram

A post shared by آیمارکتور (@imarketor) on

این کاربران معتقدند در ضمیر پنهان نمایش تفاوت میان شیرکاکائو و شیر معمولی تبعیض و نژادپرستی نهفته است، ضمن اینکه پیش از این نیز تبلیغ مشابهی در مورد محصول بستنی قهوه شرکت "کاله" مشاهده شده است و دلیل این اتفاقات را عدم واکنش به موقع مسئولان مربوطه به این مسائل عنوان می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by کانون تبلیغاتی چشم فردا‌ (@chashme_farda) on

گروهی از کاربران اما معتقدند هیچ‌گونه توهین نژادپرستانه‌ای در این تبلیغ دیده نمی‌شود و این تبلیغ بسیار هوشمندانه و برای جلب توجه بیشتر مشتریان طراحی شده است و افرادی که این موضوع را حساس و بزرگ جلوه می‌دهند خود سبب ایجاد تبعیض و نژادپرستی در جامعه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала