محدودیت های پزشکی برای سفر با هواپیما چیست؟

© Fotolia / Flik47محدودیت های پزشکی برای سفر با هواپیما چیست؟
محدودیت های پزشکی برای سفر با هواپیما چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عموما مسافرینی که بلیط هواپیما خریداری میکنند و به سفر هوایی می روند، از سلامتی برخوردارند. منظور از سلامتی این است که پرواز باعث به وجود آمدن شرایط خاصی برایشان نمی شود.

اما ممکن است بعضی از افراد با پرواز شرایط حادی را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است این افراد قبل از پرواز نکاتی را رعایت کنند.

افرادی که داری بیماری خاصی هستند بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما و انجام سفر هوایی با پزشک خود مشورت کنند و مجوز این سفر را دریافت کنند. علاوه بر این تمام مواردی که پزشک اعلام می کند را نیز رعایت کنند. پیشنها می شود که بدون داشتن همراه مناسب، به سفر هوایی نروند.

افرادی که برای درمان راهی سفر می شوند، علاوه بر پزشک در صورتی که بیماری شخص حاد بنظر برسد باید مجوزهای لازم از واحدهای پزشکی ایرلاین موردنظر کسب شود. این نهاد تمامی شرایط و محدودیت های سفر بیمار را قبل از پرواز بررسی می کند.

این تاییدیه باید 24 و یا 48 ساعت قبل از پرواز دریافت شود. همچنین باید از همان ابتدای سفر، کارکنان را در جریان اوضاع حاد بیمار قرار دهید.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که دقیقا کدام گروه از بیماران باید اقدام به دریافت جواز سفر کنند. این بیماران را می توان در دسته بیماران عفونی، بیماران اعصاب و روان که ممکن است موجب رفع آسایش سایر مسافران شوند، بیمارانی که ممکن است در اثر پرواز حال وخیمی پیدا کنند و آن دسته از بیماران که نیازمند همراه هستند، تقسیم بندی کرد.

فراموش نکنید اگر به دلیل بیماری های بالا امکان لغو سفرتان وجود دارد، هرگز بلیط هواپیما چارتر خریداری نکنید. چرا که در صورت کنسلی سفر، امکان پس گرفتن آن وجود ندارد.

البته به شرطی که بلیط هواپیما چارتر خود را از سفرمی تهیه کرده باشید، می توانید با توجه به زمانی که کنسلی خود را اعلام کرده اید، بخشی از پول خود را دریافت کنید. سفرمی اولین سامانه رزرواسیون آنلاین است که مانند بلیط هواپیما سیستمی، بلیط های چارتر را نیز کنسل کرد.

البته زنان باردار نیز جزو دسته دیگری هستند که باید قبل از پرواز رعایت کنند. اگر مادری روزهای بعد از هفته 34ام بارداری را تجربه می کند، باید از بیشتر ایرلاین ها مجوز پرواز بگیرد. این در صورتی است که بچه چندقلو نباشد! در صورت چند قلو بودن، دریافت مجوز زودتر می باشد. همچنین در بارداری های پرخطر، نیز نیاز به مجوز است.

اما اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید نیازی به دریافت مجوز برای سفرهای هوایی ندارید:

اگر عمل جراحی در دو هفته قبل از پرواز انجام داده اید، اما توانایی نشستن بر روی صندلی و بستن کمربند ایمنی را دارید، می توانید بدون مجوز پرواز کنید.

در صورتی که ضایعه پوستی و یا سوختگی سطحی دارید. البته به شرطی که بوی نامناسبی نداشته باشد.

اگر از سوند ادرار استفاده می کنید نیز، نیازی به نگرانی برای کسب مجوز نیست. البته در صورتی که طی دو هفته قبل، عمل جراحی شکمی نداشته باشید!

جراحی بینی نیز از مواردی است که نیاز به مجوز پرواز ندارد.

مراحل اعلام و دریافت مجوز:

  • به دفتر ایرلاین مراجعه کنید.
  • اعلام بیماری و تجهیزات مورد نیاز سفرتان
  • دریافت فرم و تکمیل اطلاعات پزشکی بیمار، توسط پزشک معالج به همراه مهر و امضای پزشک
  • در هر صورت زمانی که مجوز پرواز صادر شد نیز بهتر است از احتیاط کنید

اما سوالی که ممکن است ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول کند، دلیل خطرناک بودن سفر با هواپیما برای برخی از افراد است. در جواب این سوال باید گفت که در ارتفاع و کاهش فشار و اکسیژن امکان تشدید برخی بیاری ها وجود دارد. به موارد گفته شده هیجانات حاصل از پرواز برای این افراد را نیز اضافه کنید. پرواز برای عده ای استرس زا است و ممکن است افرادی که حتی بیماری خاصی را ندارند نیز دچار استرس ناشی از پرواز قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала