واکنش‌ها به وام ودیعه مسکن مستاجران کم درآمد +عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح تسهیلاتی وام ودیعه به مستاجران کم درآمد با واکنش‌های فراوان کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت راه و شهرسازی در ایران به دستور رئیس جمهور وقت حسن روحانی برای ساماندهی به شرایط ملتهب بازار مسکن وارد میدان شده و چند بسته سیاستی از جمله وام ودیعه مستاجران کم درآمد، سیاست‌های مالیاتی و مالیات بر خانه‌های خالی و الزامی شدن کد رهگیری مستاجران با هدف رصد میزان رشد اجاره‌بها و غیره را در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به اینکه هنوز مبلغ این وام و شرایط ثبت نام تسهیلات اجاره به صورت دقیق از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است اما گمانه‌زنی‌هایی در خصوص مبالغ پرداختی در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ تا ۷۰ میلیون ودیعه مسکن مستاجران حکایت دارد و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سامانه اطلاعات یارانه بگیران و بانک اطلاعات رفاهی ایرانیان منبع انتخاب افراد واجد شرایط است.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

بسیاری از کاربران این اقدام را کمک به دولت می‌دانند نه مستاجران کم درآمد و عنوان می‌کنند دولت تدبیر و امید برای خالی کردن جیب مردم با ترفندهای بسیار شیکی وارد می‌شود. این کاربران با اطمینان عنوان می‌کنند این وام‌ با سود بیش از ۱۸ درصد خواهد بود که ضامن معتبر نیاز دارد و حتی ممکن است به افرادی با حقوق ثابت پرداخت شود اما اگر مردم شرایط پرداخت پول بیشتر به صاحب‌خانه را داشتند چه نیازی به وامی دارند که ماهیانه مبلغ نه چندان کم را باید به بانک پرداخت کنند؟!

View this post on Instagram

A post shared by کافی نتو (@cofeneto) on

گروهی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند منظور از مستاجران تحت فشار در این طرح، خود مسئولین می‌باشد که نیازهایشان ارجح‌تر از مردم است. این کاربران همچنین عنوان می‌کنند این کار باعث چند برابر شدن اجاره خانه‌ها خواهد شد و بهتر است به جای این مسخره بازی‌ها و سرگرم کردن مردم مشکل مسکن را حل کنند که این موضوع بدون شک پیامدهای بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала