بدن خود را در مقابل سرطان مقاوم کنید

© Fotolia / Oneinchpunchبا این مواد غذایی از سرطان محافظت کنید
با این مواد غذایی از سرطان محافظت کنید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلم بروکلی به مبارزه با یبوست، تسهیل عملکرد روده و محافظت در برابر سرطان کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اسوتلانا فووس متخصص تغذیه در روسیه اعلام نمود که کلم بروکلی به مبارزه با یبوست، عادی سازی دستگاه گوارش و محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می کند. 

بدون این مواد غذایی هرگز لاغر نشوید  - اسپوتنیک ایران
بدون این مواد غذایی هرگز لاغر نشوید

به گفته وی، کلم بروکلی با داشتن ویتامین های B9 (اسید فولیک) ، ویتامین سی (به اندازه 89 میلی گرم در هر 100 گرم) و بتاکاروتن یکی از سالم ترین گونه های سبزیجات است.

کلم بروکلی یک غذای کم کالری است، تنها 34 کالری در 100 گرم دارد. این متخصص یادآور می شود که این امر باعث می شود که ترکیب این سبزی با ماهی یا گوشت برای بدن بسیار مفید باشد.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: "کلم بروکلی حاوی انواع مختلف فیبر - سلولز ، پکتین ، لیگنین است. این مواد به مبارزه با یبوست، تسهیل عملکرد روده و محافظت در برابر سرطان کمک می کنند. این محصول به طولانی شدن جوانی و کاهش وزن کمک می کند."

این متخصص در عین حال توصیه می کند که از کلم بروکلی نیمه پخته شده استفاده کنید - بعد از سه تا چهار دقیقه بخارپز مواد مفید خوراکی در بروکلی همچنان حفظ می شود. بلانچینگ روش خوب دیگری برای لذت بردن از عطر و طعم کلم است.

در این روش، شما باید آب را به جوش بیاورید ، سبزیجات را به مدت 30-60 ثانیه در آن قرار دهید (به طوری که نرم شوند) و فوراً آنها را در آب یخ قرار دهید تا روند پخت و پز متوقف شود. این روش پخت و پز سبزیجات را روشن نگه می دارد و آنها را خوش مزه تر می کند."

در عین حال، سوتلانا فووس خاطرنشان كرد كه استفاده از كلم بروكلی، جوانه بروکسل و گل کلم می تواند بر سلامتی افراد مبتلا به کم کاری تیروئید تأثیر منفی بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала