بازیگران ایرانی که نقش جنس مخالف را بازی کردند +عکس، ویدئو

© Sputnik / Vladimir Vyatkinجشنواره های بین المللی تئاتر به نام آنتون چخوف
جشنواره های بین المللی  تئاتر به نام آنتون چخوف  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه بازیگرانی نقش جنس مخالف را بازی کردند؟

به گزارش اسپوتنیک، در سینمای ایران گاهی بعضی از بازیگران نقشی بازی می کنند که مخالف جنسیت واقعی آنان است. به عنوان مثال اگر آقا هستند نقش خانم و اگر خانم هستند نقش آقا را بازی می کنند و اتفاقا در ایفای آن نقش نیز بسیار موفق هستند.

اکبر عبدی یکی از بازیگران طنزپردازی است که او را مادر سینمای ایران می دانند چرا که در ایفای نقش یک مادر پیر بسیار تبحر دارد.

View this post on Instagram

A post shared by قاچ 🍉 (@ghach.video) on

از نقش های زنانه اکبر عبدی می توان به نقش او در فیلم های آدم برفی، خوابم می‌آد، خواب زده ها و جنس لطیف اشاره کرد.

View this post on Instagram

A post shared by ❤دنیای بازیگران❤ (@clip.221) on

اما ابتدا محمود بصیری در دهه شصت با نقش آفرینی در فیلم دستفروش بنای این کار را نهاد. گریم زنانه محمود بصیری در فیلم دستفروش در نقش یک پیرزن ۱۲۰ ساله  توانست عبدالله اسکندری را به یکی از ۱۰ گریمور برتر دنیا در سال ۱۹۹۹ تبدیل کند.

در سال ۱۳۸۵ جواد رضویان در دو نقش در فیلم‌ کلاهی برای باران به کارگردانی  مسعود نوابی به ایفای نقش پرداخت و به گفته خودش ۴ ساعت زیر دست گریمور این فیلم نشسته بود تا چهره زنانه پیدا کند.

View this post on Instagram

A post shared by نفس بهرام زاده (@nafas_bahramzadeh) on

محسن تنابنده در سریال ابله که در شبکه خانگی پخش شد توانست نقش یک پیرزن را بخوبی ایفا کند.
نیوشا ضیغمی در فیلم هشتگ توانست نقش یک مرد را بازی کند و بخوبی از پس این کار برآمد. آزاده زارعی نیز در فیلم آمین خواهیم گفت در نقش یک پسر ایفای نقش کرده است و در این بازه گفته است که باور کردم اصغر هستم نه آزاده. او این نقش را بخوبی از کار درآورده است.
از دیگر بازیگرانی که نقش جنس متفاوت را بازی کردند می توان به مجید صالحی در شاخه گلی برای عروس، ارژنگ امیرفضلی در فیلم لازانیا، فرهاد آییش در فیلم مکس، مهران غفودیان در شوخی کردم، رضا شفیعی جم در دم سرخ‌ها و نادر سلیمانی در پسر تهرونی اشاره کرد.
بسیاری از کاربران معتقدند که این نوع از نقش آفرینی بسیار جذاب است و در سینمای جهان نیز دیده می شود. در مقابل بعضی دیگر از کاربران عنوان کردند که وقتی شخصی در قالب یک جنس مخالف نقش آفرینی می کند باید علاوه بر ظاهر، حالت های یک زن یا مرد را از طرز نگاه گرفته تا نحوه راه رفتن اجرا کند تا نقش او باورپذیر شود. در آن صورت است که مانند اکبر عبدی در فیلم خوابم می‌آد یک شاهکار پدید می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала