حضور فرشتگان مرگ در کمپین نه به سرعت ۶۰ کیلومتر در خیابان‌های شیراز +ویدئو

CC0 / Pixabay / سرعت سنج خودرو اتوموبیل ماشین
سرعت سنج خودرو اتوموبیل ماشین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رعایت سرعت حداکثری در معابر شهری به کاهش تصادفات و کاهش شدت آسیب به عابران پیاده می‌انجامد.

به گزارش اسپوتنیک، تعدادی از جوانان شیرازی در بلوار جمهوری در شهر شیراز با تغییر ظاهر و بر تن کردن لباس‌هایی، خود را به شکل فرشته نگهبان و عزرائیل درآوردند تا با اجرای نقش این فرشتگان و در دست گرفتن پلاکاردهایی، رانندگان را به رعایت سرعت مجاز برای سفری امن تشویق کنند و یا با کنایه به عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت بالا آنان را به سوی مرگ بکشانند. این برنامه با هدف افزایش سواد ترافیکی مردم و ارتقاء فرهنگ ترافیک شهری و همچنین به جهت روان‌سازی ترافیک، کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای صورت گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربران نیز با اشاره به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشابه در استان‌های مختلف طی سال‌های گذشته عنوان می‌کنند پیام اصلی این کمپین رعایت سرعت حداکثری ۶۰ کیلومتر در ساعت در خیابان‌های درون شهری و احترام گذاشتن به قانون سه گانه خطوط سفید یعنی رانندگی بین خطوط، ایست پشت خط سفید عابر پیاده، عبور عابر از خط کشی است.

View this post on Instagram

A post shared by ali nor mohammadi (@ali.1331fire) on

گروهی از کاربران نیز این اقدامات را در همگام‌سازی رانندگان و مردم بسیار موثر می‌دانند و معتقدند این طرح‌ها باید در سایر استان‌ها نیز اجرا شود اما عنوان می‌کنند با توجه به روزهای کرونایی بهتر است در نحوه‌ی اجرای آن تجدیدنظر کرد و از روش‌های دیگر برای این امر مهم ایده گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала