"اد کن، پول بگیر" شگرد جدید کلاهبرداری در تلگرام +ویدئو، عکس

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف آسیب پذیری جدی در تلگرام
کشف آسیب پذیری جدی در تلگرام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلاهبرداران برای درآمدزایی و سودجویی خود در کانال‌های تلگرامی با وعده پول و کسب درآمدهای میلیونی مردم را فریب می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ماه‌هاست که گروه‌هایی تحت عنوان "اد کن، پول بگیر" در تلگرام به راه افتاده است و خبر از سبک جدیدی از کلاهبرداری در فضای مجازی می‌دهند. این شیوه تازه با دعوت اجباری کاربران و وعده‌های فریب دهنده برای نگاه داشتن کاربران و افزایش اعضای گروه تلاش می‌کند. کلاهبرداران در این کانال‌ها به اعضای گروه وعده می‌دهند که به ازای اضافه کردن هر ۱۰۰ نفر مبلغی را دریافت خواهند کرد. اما در این کانال‌ها اگر نام کاربری فقط یکبار به یکی از این کانال‌ها اضافه شود حتی با وجود اینکه این کاربر به سرعت خارج شده باشد، یا نام کاربری‌هایی توسط صاحبانشان حذف شده باشد این امکان وجود دارد که بار‌ها به کانال‌های مختلف اضافه شوند و در واقع این کلاهبرداران به عضو مجازی تعهد می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by صدا و سیمای مرکز قم 😷 (@qomirib2) on

اما با عضویت در این گروه‌ها نه تنها هیچ نشانی از واریز پول به حساب اعضایی که مخاطبانشان را به این گروه‌ها افزوده‌اند وجود ندارد بلکه هفته‌ای یکبار حساب کاربری کسانی که خود را مدیر گروه معرفی می‌کنند پاک می‌شود، از طرفی با هر گونه انتقاد به مدیر گروه کاربر بلاک و ریپورت می‌شود و این امکان نیز وجود دارد که اطلاعات بانکی و گوشی کاربران نیز توسط این افراد ربوده شود و از آنان اخاذی کنند.

View this post on Instagram

A post shared by 💵 ادد کن هدیه بگیر 💵 (@raygan.ir) on

بسیاری از کاربران از تجربه عضویت خود در این گروه‌ها می‌گویند و این گروه‌ها را با عناوین متفاوت همچون انتخابات، اسامی بانک‌ها و یا شرکت‌های مختلف کاملا کلاهبرداری و جهت سوءاستفاده می‌دانند. این کاربران تایید واریز پول به حساب کاربران فعال را کذب عنوان می‌کنند و به کاربران توصیه می‌کنند در صورت اد شدن سریعا نسبت به ترک کانال اقدام نمایید. آنها همچنین معتقدند پلیس فتا باید این کلاهبرداری آشکار را پیگیری کند و اجازه فعالیت به این سودجویان ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала