آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل می‌شود؟ +ویدئو

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationکرونا همچنان در کمین ایرانیان
کرونا همچنان در کمین ایرانیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبهه امکان انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم سرمایشی خودرو باعث نگرانی مردم در این روزهای گرم کرونایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس مطالعات انجام شده گفته می‌شود در صورت حضور فرد آلوده به ویروس کرونا در یک خودروی سواری و باز بودن پنجره‌ی خودرو به دلیل چرخش و جریان هوا، انتقال بیماری به سایر سرنشینان خودرو کمتر از شرایطی است که شیشه‌ها بالا است. همچنین توصیه شده است تا جای ممکن از کولر ماشین استفاده نشود، چراکه مانع جریان هوا و تهویه‌ی مناسب در داخل خودرو می‌شود. و زمانی که در مناطق پرتردد شهری رانندگی می‌کنید، شیشه‌های خودرو را ببندید و از سیستم تهویه خودرو در حالتی که هوا را از بیرون به داخل خودرو هدایت می‌کند، استفاده کنید و سیستم تهویه اتاق خودرو را با تعویض به موقع فیلتر و تمیز نگاه داشتن آن در مقابل آلودگی محافظت کنید.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

اما در برخی از مصاحبه‌ها انتقال ویروس کرونا از طریق کولر گازی و کولر ماشین به دلیل اینکه ویروس کرونا بیشتر در سطوح دیده می‌شود و هنوز ثابت نشده است که این ویروس در هوا وجود دارد و نمی‌تواند عامل انتقال این ویروس باشد رد می‌شود. برخی از کاربران عنوان می کنند برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا، بهتر است سرنشینان خودرو از ماسک استفاده کنند.

View this post on Instagram

A post shared by هنر با من همسفر (@akbarrefahi) on

کاربران با اشاره به شیوع موج دوم کرونا در ایران و علائم ظاهری متفاوت این ویروس در مبتلایان عنوان می‌کنند بهترین راهکار شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و بهتر اینست که برای مسائلی که هنوز اثبات نشده است نگران نبود. جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند دمای هوا در استان‌های جنوبی ایران بسیار بالاست و مردم بدون روشن کردن کولر خودرو قادر به حرکت نیستند و در واقع حتی اگر کولر خودرو از عوامل انتقال این ویروس باشد مردم به ناچار باید از آن استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала