کلاه هوشمندی که مانع خوابیدن رانندگان می‌شود +ویدئو، عکس

© Sputnik / Natalia Seliverstovaبازداشت راننده تاکسی در مسکو که مسافر آن فریاد "الله اکبر" سر می داد
بازداشت راننده تاکسی در مسکو که مسافر آن فریاد الله اکبر سر می داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک شرکت خودروسازی کلاهی هوشمند برای هوشیاری رانندگان و پیشگیری از تصادفات ناشی از خواب آلودگی ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، رانندگی از جمله فعالیت‌هایی است که نیاز به هوشیاری بالایی دارد، چراکه لحظه‌ای غفلت ممکن است منجر به اتفاقات ناگواری شود. شرکت خودروسازی فورد با همکاری شرکت GTB در سائوپائول به مناسبت سالگرد تولید کامیون یک کلاه بیس بال با نام SafeCap برای رانندگان کامیون ساخته است که حرکات سر راننده مانند کنترل کردن نشانگرها، نگاه کردن در آینه و مواردی که مربوط به خواب آلودگی است را ردیابی می‌کند و دارای یک سرعت‌سنج و ژیروسکوپ است که حرکات سر راننده را اندازه می‌گیرد. عملکرد این کلاه هوشمند به گونه‌ای است که زمان خواب‌آلودگی رانندگان با علائمی چون صوت، نور و لرزش باعث هوشیاری آنها می‌شود.

View this post on Instagram

#SafeCap #Ford کلاه ضدخواب رانندگان کامیون ساخته شد یک شرکت خودروسازی کلاهی مخصوص رانندگان کامیون ساخته که خواب آلودگی را ردیابی و به راننده هشدار می دهد. شرکت خودروسازی #فورد یک کلاه بیس بال به نام SafeCap برای رانندگان کامیون ساخته که حرکات سر راننده که به خواب آلودگی مرتبط است را ردیابی می کند. این کلاه با صوت، نور و لرزش راننده را از خواب بیدار می کند. این شرکت کلاه مذکور را با همکاری شرکت #GTB درسائوپائول و به مناسبت شستمین سالگرد تولید #کامیون در برزیل ساخته است. برای تولید این کلاه محققان حرکات سر را رصد کردند و با متمایز کردن حرکاتی که هنگام #رانندگی انجام می شود (مانند کنترل کردن نشانگرها، نگاه کردن در آیینه)،مواردی را که نشان دهنده خواب آلودگی باشد، مشخص کردند. این #کلاه دارای یک سرعت سنج و ژیروسکوپ است که حرکات سر راننده را اندازه می گیرد. هنوز مشخص نیست این کلاه به طور تجاری عرضه خواهد شد یا خیر.

A post shared by CarPage Iran کارپیج ایران (@carpage_iran) on

کاربران بسیاری معتقدند غالب تصادفات جاده‌ای ناشی از خواب‌آلودگی و عدم هوشیاری رانندگان و همچنین سرعت بالای خودرو می‌باشد. این کاربران ضمن تحسین این تکنولوژی کاربردی امیدوارند این کلاه به صورت تجاری و با قیمت مناسب عرضه شود تا از آمار تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

View this post on Instagram

A post shared by Iranian Drivers 🇮🇷 (@trucks.as) on

برخی از کاربران اما چندان موافق این کلاه نیستند و بر این باورند که حتی این کلاه هوشمند هم نمی‌تواند از آمار تصادفات بکاهد این کاربران ایمنی جاده‌ها و وجود تابلوهای علائم رانندگی را در کاهش تصادفات موثرتر از خواب آلودگی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала