واکنش کاربران نسبت به خداحافظی سفیر آلمان با ایران همراه با نیسان آبی +عکس

© Photo / Instagram account of Michael Klor-Berchtoldمیشل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران
میشل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آلمان در تهران از پایان ماموریت خود در ایران خبر داد!

به گزارش اسپوتنیک، میشل کلوربرشتولد سفیر کشور آلمان در تهران چندی پیش با انتشار یک عکس جالب خبر از پایان ماموریت خود در ایران داد. او عکسی از خود که سوار بر نیسان آبی بوده است منتشر کرد و نوشت که بعد از چهارسال در ایران، زمان خداحافظی فرا رسیده است. او در گذشته نیزعلاقه خود را به نیسان آبی آشکار کرده و لقب اسب باربر را به او داده بود. به گفته او نیسان آبی یک محصول پایدار و قدرتمند ایرانی است.

View this post on Instagram

A post shared by GASOIL(Caterpilar)-Grailly (@ag_guard_lord_kingofaccess) on

چندی پیش نشریه بیلد آلمان اعلام کرد که میشل کلوربرشتولد سفیر آلمان در تهران جایگزین میگوئل برگر، رئیس بخش اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان می‌شود.

View this post on Instagram

آقای سفیر #میشائیل_کلور_برشتولد از سال دو هزار و شانزده تا همین چند روز قبل #سفیر_آلمان در ایران بوده است. @michaelklorberchtold او در دوران مسئولیت خود بارها به بازارهای تهران و ایران ازجمله بازار تجریش می رود و با بازاریان خرد و کلان هم صحبت می گردد. در میان عشایر ایران از جمله عشایر بختیاری حاضر می شود. به مناسبت نوروز، سهراب خوانی می کند. عید فطر را به ایرانیان تبریک می گوید. بارها به اماکن مذهبی می رود. با ورزشکاران ایرانی از جمله خواهران منصوریان مراوده دارد. پیروزی تیم ملی والیبال و قهرمانی تیم فوتیال پرسپولیس را به مردم ایران تبریک می گوید. در خیابان های تهران سوار پیک موتوری میشود. و در یک کلام: در کف خیابان های ایران با مردم ایران ارتباط برقرار می کند. که نتیجه آن می شود دقیق ترین تحلیل های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، و اجتماعی برای دستگاه دیپلماسی کشور آلمان و همچنین تجار و سرمایه داران آلمانی. به سبب این نوع مدیریت #دویچه_وله از او به عنوان #سفیر_مردمی یاد می کند و وزارت خارجه آلمان او را پیش از پایان دوران سفارت به برلین فرا می خواند و او را ارتقا داده رئیس بخش اقتصادی وزارت خارجه می کند. در این حدود سی سال با برخی سفیران کشور عزیزمان به طور مستقیم یا با واسطه ارتباط داشته ام. باور دارم یکی از ضعف های جدی ما در روابط با دیگر کشورها، برخی سفرای ضعیف ما هستند سفیرانی که متاسفانه عموما براساس رابطه انتخاب شده اند؛ نه شایستگی. ای کاش، سفرای ایران در سراسر جهان #مدیریت_جهادی را از آقای برشتولد فرا بگیرند #سفیر #سفارت #سفیر_ایران #سفارت_ایران #سفیر_جمهوری_اسلامی #مدیریت #دیپلماسی #مدیریت_انقلابی #مدیریت_جهادی

A post shared by Ali Javid (@dr.alijavid) on

گفته شده است که کلور برشتولد از سال ۲۰۱۶ سفیر آلمان در تهران و پیش از آن هم به مدت دو سال یکی از معاونان سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان بوده است.

View this post on Instagram

A post shared by Asemooni | آسمونی (@asemoonimag) on

تصاویری که سفیر آلمان در ایران در مدت چهار سال در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد خبر از علاقه او به آداب و رسوم ایرانی داشت. او با تعامل با مردم ایران سعی در کشف لایه های زیرین فرهنگ و تمدن ایرانی بوده است. کاربران بسیاری معتقدند که این سفیر در مدتی که در ایران بوده است به تمام نقاط مختلف ایران سفر کرد تا بتواند دقیق ترین تحلیل های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، و اجتماعی برای دستگاه دیپلماسی کشور آلمان و همچنین تجار و سرمایه داران آلمانی به ارمغان آورد و در نتیجه ارتقا گرفته و رئیس بخش اقتصادی وزارت خارجه آلمان شده است. به گفته این دسته از کاربران، سفرای ما در کشورهای دیگر نیز باید این روش و این نوع درک فرهنگ کشور دیگر را از کلور برشتولد بیاموزند. بعضی از کاربران نیز معتقدند که او سفیر مردمی بوده است و توانست فرهنگ ایران را بخوبی انعکاس دهد. به گفته کاربران، او معنی نیسان آبی در ایران را بخوبی درک کرده است و برای همین آخرین عکس خود در ایران را با نیسان آبی منتشر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала