انتقاد تند کاربران به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور و آمار نظرسنجی رضایتمندی مردم +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطرح کردن اینکه نظرسنجی‌ها رضایت مردم از دولت را نشان می‌دهد موجب خشم و انتقاد تند کاربران از عملکرد دولت شد.

به گزارش اسپوتنیک، پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ایران عصر روز شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه اسحاق جهانگیری ضمن مطرح کردن آثار و پیامدهای اقتصادی و فرهنگی شیوع کرونا در همه کشورها و ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مردم و با اشاره به ارزیابی‌های اخیر، تصریح کرد میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد دولت بالا رفته است و عدم رضایت آنها نسبت به اسفند سال ۹۸ کاهش یافته و احساس جامعه این است که مسئولین در حال تلاش برای حل مشکلات آنها هستند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

اما بسیاری از کاربران به این صحبت‌ها واکنش نشان دادند و موجی از انتقادات در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد. کاربران ایرانی ضمن تعجب و تاسف از صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور که با حقیقت فرسنگ‌ها فاصله دارد عنوان می‌کنند چه عاملی باید باعث افزایش رضایتمندی مردم شده باشد وقتی نرخ ارز، قیمت مسکن، قیمت خودرو، تورم در ایران افزایش یافته است. کاربران آمار رشد و افزایشی را مربوط به قیمت‌ها می‌دانند نه رضایتمندی مردم. آنها عملکرد دولت، عدم مهار تورم، بی‌ارزش بودن پول رایج در کشور و پاسپورت ایرانی، فساد اداری و اقتصادی و عدم تعامل با جامعه جهانی را مطرح می‌کنند و با اشاره به خودسوزی و خودکشی‌های اخیر در ایران معتقدند نه تنها میزان رضایت مردم افزایش نیافته است بلکه بسیار پایین‌تر از چیزی است که دولتمردان از آن آگاه هستند اما آن را کتمان می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران با کنایه عنوان می‌کنند نظرسنجی معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با رضایتمندی مردم دقیقا مانند نظرسنجی رئیس جمهور است که از داخل ماشین ضد گلوله و در حال عبور از خیابان میزان رضایتمندی مردم را از روی چهره‌های شاد و غمگین آنان تشخیص داد و شاید هم مردم از نگاه مسئولین ایرانی همان حلقه نزدیکان خودشان است که در این آشفته بازار اشرافی و لاکچری زندگی می‌کنند. برخی از کاربران با خشم عنوان می‌کنند که این آمارها و نظرسنجی‌ها توهمی بیش نیست و می‌توان آن را جوک برتر سال معرفی کرد.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала