سازه های مرموز غول پیکری که زیر سطح زمین یافت شدند

CC BY-SA 3.0 / SoylentGreen / A wood texture (Rings) allows for the 3-dimensional texturing of the earths coreسازه های مرموز غول پیکری که زیر سطح زمین یافت شدند
سازه های مرموز غول پیکری که زیر سطح زمین یافت شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ایالات متحده و اسرائیل ساختارهای غیرمعمولی در مرز هسته و گوشته زمین پیدا کرده اند که شبیه به قطره های غول پیکر به اندازه یک قاره است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Science، هنوز منشأ این سازه های غول آسا ناشناخته است، اما در آینده زمین شناسان امیدوارند مکانیسم های چگونگی شکل گیری آن را پیدا کنند.

کشف بقایای جنگنده نیروی هوایی آمریکا در دریای شمال
 - اسپوتنیک ایران
کشف بقایای جنگنده نیروی هوایی آمریکا در دریای شمال

محققان با استفاده از الگوریتم Sequencer، که در ابتدا برای تحقیقات نجومی در نظر گرفته شده بود، زلزله نگاری های جمع آوری شده بیش از 30 سال را تجزیه و تحلیل کردند تا الگوهای پنهان در داده های بزرگ آشکار شود.

در کل، هفت هزار لرزه نگاری برای حضور "اکو" خاص ایجاد شده توسط عبور موج از ناحیه گوشته، که در آن سرعت آن به شدت کاهش می یابد، مورد مطالعه قرار گرفت.

دانشمندان ساختارهای مرموز بسیاری را کشف کرده اند که سیگنال های لرزه ای مربوطه را تولید می کنند و در منطقه مرزی بین هسته و گوشته قرار می دهند. یکی از این مناطق در زیر جزایر مارکس در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است.

منطقه دیگر در زیر سطح زمین، در جزایر هاوایی قرار دارد و لرزه ای نسبتاً بلند را ایجاد می کند.

در مجموع، پژواک در 40 درصد از تمام امواج لرزه ای مورد تجزیه و تحلیل تشخیص داده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала