شعار نمی‌توانم نفس بکشم در اعتراض با نژادپرستی در آمریکا +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / David Gannonشعار نمی‌توانم نفس بکشم در اعتراض با نژادپرستی در آمریکا +ویدئو، عکس
شعار نمی‌توانم نفس بکشم در اعتراض با نژادپرستی در آمریکا +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم معترض امریکا صحنه‌ قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی و دقایقی که او عاجزانه از پلیس می‌خواد که رهایش کند تا بتواند نفس بکشد را به تصویر کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات مردمی به نژادپرستی به دنبال قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس که در نهایت بی‌توجهی و حتی پس از بیهوش شدن جورج فلوید زانویش را از گردن او برنداشت همچنان ادامه دارد و بر شدت این واکنش‌های افزوده می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

صحنه‌ای که جورج فلوید تا پیش از از هوش رفتن با التماس از پلیس می‌خواست که پایش را از روی گلوی او بردارد تا بتواند نفس بکشد بسیاری از مردم را در سراسر جهان غمگین و خشمگین کرده است، جمعی از مردم که در اعتراض به این اتفاق خشونت‌آمیز به خیابان‌های آمریکا آمدند با بازسازی صحنه قتل جورج فلوید به روی زمین خوابیدند و "نمی‌تونم نفس بکشم" را فریاد زدند. این حرکت مورد توجه و استقبال بسیاری دیگر از معترضین قرار گرفته است.

View this post on Instagram

A post shared by behrouz (@behrouz2326_) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از این واقعه‌ی تلخ عنوان می‌کنند نژادپرستی تنها در آمریکا نیست و سراسر جهان مدت‌هاست که درگیر این مسئله است و ملاک برتری رنگ پوست، نژاد و ثروت خوانده می‌شود. این کاربران معتقدند آدم‌هایی که ادعای تمدن و حقوق برابر انسان‌ها را دارند مدام شعارهای حقوق بشری می‌دهند اما متاسفانه رفتار آنان را جز نژادپرستی نمی‌توان معنا کرد.

View this post on Instagram

A post shared by samadian. p. 3 (@samadian.p.3) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند به آمریکایی‌ها که به هموطنان سیاه پوست خود رحم نمی‌کنند و سفید پوست‌ها را برتر از سیاه پوستان می‌دانند نباید هرگز اعتماد کرد و در مقابل آنان باید هوشیارانه عمل کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала