ورود قوه قضائیه به مرگ بانوی کوخ‌نشین کرمانشاهی و تخریب آلونک او +ویدئو، عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh روستای شاهکوه
 روستای شاهکوه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات مرگ آسیه پناهی بانوی حاشیه‌نشین در حمله ماموران شهرداری کرمانشاه در جلسه‌ای با حضور رئیس قوه قضائیه بررسی شد.

به گزارش اسپوتنیک، درگذشت آسیه پناهی و ماجرای بیرون کردن او از سر پناهش و تخریب آلونک کوچکش توسط ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی همراه شده است. کاربران بسیاری تخریب کوخ پنج متری آسیه پناهی با لودر، مقابله با او با اسپری فلفل و مرگ تاسف انگیز این پیرزن بی‌دفاع را محکوم می‌کنند و با هشتگ آسیه بی‌پناه کمپین‌هایی برای بررسی چگونگی و علت مرگ او و برخورد با عاملان این اتفاق به راه انداخته‌اند. این کاربران معتقدند پرونده آسیه پناهی باید با اتهام قتل رسیدگی شود و با عوامل این حادثه تلخ برخورد لازم صورت گیرد.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

در جلسه‌ای گزارشی از ابعاد مختلف مرگ آسیه پناهی و تخریب محل سکونت او توسط رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایران ارائه شد. در این جلسه که رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشت موضوع استفاده از اسپری غیر مجاز و نداشتن مجوز قضایی تخریب در این حادثه بیان شد.

View this post on Instagram

گزارش وحشتناک ازعلت فوت #آسیه_پناهی در حضور رئیس قوه قضاییه @raz.nafis.1399

A post shared by سلبریتی (@irani_acterrs) on

کاربران بسیاری در واکنش به این اتفاق ضمن اظهار تاسف از جان باختن زنی بی‌پناه برای حفظ سرپناهش، عنوان می‌کنند که چرا باید خشونت تا این حد در کشور ایران عادی شود و پس از هر بار رفتارهای غیرقانونی تنها شاهد واکنش‌های سطحی و غیر معقول باشیم؟!
کاربران خشمگین عنوان می‌کنند ای کاش آسیه پناهی‌ها، رومیناها، جنگل بلوط ایران مثل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی بود که مسئولین ایرانی به آن واکنش نشان می‌دادند. این کاربران معتقدند شهرداری‌ها تبدیل به محل باج‌گیری شده‌ است و در حالی که با بساز بفروش‌ها بده بستان دارند، با اسپری فلفل مقابل آدم‌های ضعیف می‌ایستد.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند با توجه به اینکه کار خانواده آسیه پناهی غیرقانونی بوده است اما استفاده از اسپری فلفل برای متقاعد کردن و پایان دادن به ماجرا توسط ماموران شهرداری نیز اشتباه بود و عنوان می‌کنند ضمن اینکه از این حرکت حمایت نمی‌کنند اما نباید احساسی به این ماجرا نگاه کرد و از اینکه ماموران اجرائیات شهرداری پیش از تخریب به اندازه کافی برای تخلیه هشدار داده بودند اطمینان دارند اما نپذیرفتن آن توسط حاشیه نشینان سبب بروز چنین اتفاق ناگواری شده است.

این گروه از کاربران ماجرای آسیه پناهی را نمونه کوچکی از درد حاشیه نشینان عنوان می‌کنند و معتقدند اگر چنین مناطقی از همان ابتدا جمع می‌شد که تبدیل به محلی برای زاغه‌نشینی نمی‌شد اکنون شاهد مرگ دردناک زنی بی‌پناه نبودند. کاربران عامل اصلی بسیاری از مشکلات معیشتی مردم ایران را مسئولین نالایق و ناکارآمد می‌دانند که برای رفاه خود و خانواده‌هایشان حق و حقوق مردم را پایمال می‌کنند و نسبت به مسائل روز جامعه بی‌توجه هستند و دائما تظاهر به پیگیری می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала