قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در کاستاریکا +عکس

© AFP 2023 / Leon Nealاسترالیا ازدواج همجنس ها را قانونی کرد
استرالیا ازدواج همجنس ها را قانونی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاستاریکا هم ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرد

به گزارش اسپوتنیک، کاستاریکا ششمین کشور آمریکای لاتین است که پس از اکوادور ازدواج همجنسگرایان را رسمیت می بخشد. ازدواج همجنسگرایان در بخش هایی از مکزیک هم قانونی است.

View this post on Instagram

A post shared by BuzzFeed World (@world) on

با رسمی شدن قانون ازدواج همجمنسگرایان در کاستاریکا، زوج ها مراسم ازدواج خود را عموما به دلیل ویروس کرونا به صورت خصوصی برگزار کردند، اما بعضی از این مراسم ها پس از لغو این ممنوعیت در نیمه شب در حضور قضات و محضرداران از رسانه های آنلاین پخش شد.
کارلوس آلوارادو، رئیس جمهوری کاستاریکا، در پیامی از طریق تلویزیون و شبکه های اجتماعی اعلام کرد که امروز ما آزادی، برابری و نهادهای دموکراتیک را جشن می گیریم.
View this post on Instagram

A post shared by فکت تایمز (@fact.times) on

گفته شده است که دیوان عالی کاستاریکا در ماه اوت ۲۰۱۸میلادی، طی حکمی این ممنوعیت را خلاف قانون اساسی آن کشور اعلام کرد و از پارلمان خواست طی ۱۸ ماه این معضل را بر طرف کند یا این که حکم دیوان عالی به طور خودکار قانونی خواهد شد. مجلس قانونگذاری اقدامی صورت نداد و نیمه شب قانون منع ازدواج همجنسگرایان در کاستاریکا ملغی شد
این حکم به کارلوس آلوارادو کمک کرد تا رقیب انتخاباتی مسیحی تبشیر خود را شکست دهد و پیروز میدان شود.
عده ای از کاربران معتقدند که امروزه هر کشوری که این دسته از ازدواج ها را قانونی اعلام کند بیشتر به دموکراسی نزدیک است. در مقابل عده ای دیگر از کاربران این دسته از ازدواج ها را مخالف طبیعت بشر می دانند و معتقدند که حتی حیوانات نیز بسوی همجنس خود میلی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала