بازگشایی حافظیه شیراز همراه با آیین دف نوازی +ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaبازار شیراز
بازار شیراز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار ویدئویی از اجرای دف نوازی یک گروه ۱۷۰ نفری همزمان با بازگشایی آرامگاه حافظ در شرایط کرونایی واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار ویدئویی از دف نوازی در محوطه آرامگاه حافظ با عنوان «بازگشایی حافظیه» در فضای مجازی با واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است. در حالی که این اجرا محرمانه و سکرت بود اما انتشار تصاویر و ویدئوهای بی‌کیفیت از آن موجب شوکه شدن افراد زیادی از جمله خبرنگاران، عکاسان و قشر رسانه‌‌های رسمی ایران شد که از آن هیچگونه اطلاعی نداشتند که این اتفاق را با پوشش خبری مناسب نشر دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این رابطه عنوان کرد: «زمان بازگشایی اماکن فرهنگی و تاریخی شیراز و استان فارس روز یکشنبه چهارم خرداد ۹۹ بود و این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم نداشته‌اند و ندارند.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربران بسیاری اجرای این مراسم در شرایط شیوع کرونا را صحیح نمی‌‌دانند و معتقدند پخش این ویدئو و بازگشایی حافظیه در چنین شرایطی می‌تواند انگیزه سفر کردن به شیراز را افزایش دهد که این موضوع می‌تواند بر شمار مبتلایان به کرونا در شیراز و استان فارس بیافزاید. اما جمعی از کاربران ضمن اشاره به رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم، از برگزاری چنین اجرایی ابراز خرسندی می‌کنند و به حمایت از این اتفاق زیبا دف نوازان را تحسین و تشویق می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Donyayedaf | دنیای‌ دف (@donyayedaf) on

کاربرانی نیز متعجب هستند از اینکه چگونه در روزهای کرونایی ایران، متولیان برگزاری این مراسم مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند در حالی که هنرمندان بسیاری در شرایط کنونی حتی موفق به دریافت مجوز اجرای کنسرت مجازی در حافظیه نشده‌اند. گروهی از کاربران نیز ضمن تحسین دف نوازان این اجرا را بسیار زیاد می‌دانند و معتقدند چنین اجراهایی به تقویت روحیه مردم کمک شایانی می‌کند اما ای کاش به جای لباس مشکی با لباس‌های رنگی این دف نوازی صورت می‌گرفت

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала