راه اصلی مبارزه با پوکی استخوان

© Fotolia / Olga Kochinaراه اصلی مبارزه با پوکی استخوان
راه اصلی مبارزه با پوکی استخوان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمان جوانی، استخوان های شما نیز دچار پوکی می شود. چه مواد غذایی استخوان ها را قوی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیس.رو، بسیاری در مورد پوکی استخوان شنیده اند، اما همه به هیچ وجه نمی دانند که این چیست و چرا این بیماری خطرناک است. در جوانی ما فکر می کنیم که فقط افراد سالخورده از بیماری استخوان رنج می برند، اما امروز چنین مشکلاتی بعد از 30 سال یا حتی زودتر بوجود می آید: حتی کودکان و نوجوانان از استخوان های شکننده رنج می برند - بسیاری از آنها با کمبود مزمن مواد اساسی برای استخوان متولد شده اند.

راز اصلی لاغری چیست؟  - اسپوتنیک ایران
راز اصلی لاغری چیست؟

با پوکی استخوان، بافت استخوان نازک تر می شود، استخوان ها شروع به تغییر شکل می دهند و شکستگی ها تکرار می شوند: کافی است فرد ضعیف زمین بخورد تا استخوان شکسته شود - در حالی که ضربه می تواند کاملاً خفیف باشد.

با افزایش سن، کلسیم به طور فعال از استخوان ها از بین می رود، و اگر بدن از زمان جوانی به اندازه کافی کلسیم نداشته باشد، پوکی استخوان به سرعت رشد می کند و زنان بیشتر از آقایان از آن رنج می برند - زیرا زنان کلسیم را در دوران بارداری، شیردهی، قاعدگی از دست می دهیم.

با شروع یائسگی، خطر بروز پوکی استخوان به شدت افزایش می یابد، زیرا سطح استروژن در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد - و قدرت استخوان تا حد زیادی به آنها بستگی دارد. برای افراد سیگاری و عاشقان الکل و همچنین برای افرادی که زیاد حرکت نمی کنند ، پوکی استخوان نیز به سرعت توسعه می یابد.

برای رفع این مشکل شما باید به تغذیه توجه کنید: مواد غذایی من جمله شیر و لبنیات، در مقادیر کافی باید ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید مصرف شود.

بادام

بادام محتوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع و بسیاری از مواد مغذی است، از جمله:کلسیم و منیزیم. این عناصر برای استحکام استخوان ها استفاده می شوند ، بادام غنی ترین منبع غیر حیوانی کلسیم است.

 

اسفناج

با مصرف اسفناج از بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان، بیماری های قلبی، بیماری های مفصلی می توان پیشگیری کرد . اسفناج یکی از گیاهانی است که ظرفیت ضد سرطانی آن خیلی بالا و برای پیشگیری ابتلا به سرطان به سلطان گیاهان معروف است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала