آتش سوزی جنگولک در بندر چابهار در سکوت خبری +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / آتش سوزی در جنگل های استان گیلان در ایران
آتش سوزی در جنگل های استان گیلان در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 برخی منازل محله جنگلوک شهرستان چابهار آتش گرفت!

به تازگی، آتش‌ سوزی آلونک‌های منطقه کپری جنگلوک در چابهار دچار حریق شد و چون جنس محل حریق از نوع چوب و کپر ، کامپوزیت و یونولیت فشرده بوده سرایت آتش‌سوزی به شدت بالا رفته و خسارات زیادی به مردم وارد شده است. سکوت خبری و بازتاب کم این خبر سبب شد تا بسیاری از کاربران انتقادات زیادی ثبت و درج نمایند.

View this post on Instagram

#آتش‌_سوزی دیروز آلونک‌های منطقه #کپری #جنگلوک #چابهار را خاکستر کرد. دیروز محله #کپرنشین "جنگلوک" در #چابهار دچار حریق شد و چون جنس محل حریق از نوع چوب و کپر ، کامپوزیت و یونولیت فشرده بوده سرایت آتش‌سوزی به شدت بالا رفته و خسارات زیادی به مردم بی بضاعت وارد شد در ساعتی بعد #پایتخت دچار یک #زلزله شد که خسارت مستقیم هم نداشت اما تمام اخبار متوجه #تهران بود وقتی دم از نبود #عدالت و نابرابری میزنیم گسترش اخبار یک مثال واضح است مثلا آخرین باری که یک خبر از #صداسیما درباره #لرستان ، #چهارمحال_بختیاری ، #ایلام ، #مناطق_محروم جنوب #کرمان ، #سیستان #خراسان جنوبی شمال #خوزستان و یا #هرمزگان شنیده اید کی بوده است؟؟ این‌ مناطق تقریبا فراموش شده است #خبر آرایش فتوشاپی #سحر_تبر و دادگاه او در صداسیما و دیگر رسانه های #ایران بمراتب بیشتر از هزاران اتفاق مناطق حاشیه ای ایران شنیده میشود ،

A post shared by گذر تاریخ ، احسان (@gozar_tarikh_ehsan) on

گفته شده است که بلافاصله پس از اطلاع از حادثه ۵ تیم عملیاتی و امدادی در محل حادثه حاضر شدند.
عملیات اطفای حریق توسط تیم های آتش نشانی و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر بندر چابهار در حدود دو ساعت انجام شد و توانستند این آتش سوزی را کنترل کنند. در این حادثه  متاسفانه ۳۰ خانوار دچار خسارت شدند.

View this post on Instagram

A post shared by eteraz (@eteraz.bazar97) on

بسیاری از کاربران معتقدند که علت اصلی کمتر دیده شدن این خبر بیماری کرونا و وقوع زلزله در تهران است که همه نگاه‌ها به آنها دوخته شده است. به گفته این دسته از کاربران، این اتفاق نمونه عدم عدالت اجتماعی است به طوری که ایران فقط در تهران خلاصه شده است.
عده‌ای دیگر از کاربران عنوان کردند که اگر این آتش سوزی در آمریکا اتفاق می‌افتاد قطعا گستردگی آن خبر از خبر اتش سوزی در بندر چابهار بیشتر بود.
بعضی از کاربران نیز معتقدند که ایران نباید کپرنشین در هیچ شهری داشته باشد.

گروهی از کاربران با انتقاد به سکوت خبری در مورد آتش سوزی افزوند که خبر آرایش فتوشاپی سحر تبر و دادگاه او در صداسیما و دیگر رسانه های ایران به مراتب بیشتر از هزاران اتفاق مناطق حاشیه ای ایران شنیده میشود و این مسئله دردناک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала