گوشی اندروید بخریم یا آیفون؟

© Flickr / Maurizio Pesceگوشی اندروید بخریم یا آیفون؟
گوشی اندروید بخریم یا آیفون؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جدال اندروید و آیفون هنوز هم پا برجاست...!

آنچه که در این مقاله به بررسی آن پرداختیه ایم، راهنمایی های متفاوت جهت تشخیص بهترین سیستم عامل برای شماست. قطعا نگاه ما به انتخاب گوشی اندروید یا آیفون، کاملا بدون تعصب و با هدف شناسایی دقیق مناسب ترین گزینه برای همه افراد است. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر شما هم به دنبال خرید یک گوشی خوب هستید که نیازهایتان را به بهترین شکل پاسخگو باشد، نگاه متعصبانه را کنار بگذارید سپس به بررسی تفاوت ها بپردازید.

آیفون و اندروید، هیچ یک بهتر نیست!

اگر بخواهیم همین ابتدای مقاله، شما را با حقیقت روبرو کنیم باید بگوییم که بهترین بودن را از ذهنتان بیرون کنید. در حقیقت، یک انتخاب ایده آل برای شما، مجموعه ای از ویژگی هاست که احتمال دارد برخی از این ویژگی ها در گوشی های آیفون وجود داشته باشد و برخی دیگر نیز در گوشی های اندروید!

 از این رو باید امتیاز مشخصی برای قابلیت های مهم مد نظرتان در نظر بگیرید و با توجه به دارا بودن هر یک از قابلیت ها، به گوشی مورد نظر امتیاز بدهید و در نهایت گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری با خواسته های شما را دارد.

انجام این کار مستلزم شناخت دقیقی از ویژگی‌های هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون است. ما این مقاله را به 2 قسمت اصلی، بررسی مزایا و معایب اندروید و همچنین مزایا و معایب آیفون تقسیم کرده ایم که فرآیند امتیاز دهی و تشخیص تفاوت های کلیدی هر دو گوشی برای شما ساده تر باشد.

چرا آیفون بخریم؟ بررسی مزایا آیفون و برتری های آن نسبت به اندروید

اگر با قیمت بالا گوشی مشکل ندارید و سرعت، طراحی و امنیت برایتان اهمیت دارد، پس باید آیفون بخرید. البته منظورمان این نیست که گوشی های اندروید این قابلیت ها را ندارند. نه! این قابلیت ها در گوشی های آیفون به بهترین شکل فراهم شده اند.

یکی از مهم ترین مسائلی که برای خرید گوشی آیفون باید مد نظر داشته باشید گران بودن تجهیزات جانبی آیفون، اعم از هدست بی سیم، شارژر و باتری است.

مهم ترین مزایا گوشی آیفون نسبت به اندروید چیست؟

  • کمپانی هایی مانند سامسونگ، در جهت افزایش امنیت گوشی های اندروید تلاش های متفاوتی را به کار بسته اند اما در نهایت عدم به روز رسانی برنامه ها، دقیقا همان گزینه ای است که احتمال هک شده را به شدت افزایش می دهد، در صورتی که نظارت حرفه ای کمپانی اپل بر به روز رسانی برنامه ها مانع از به وجود آمدن چنین مشکلاتی خواهد شد. داده های شما در گوشی های اپل رمگزگذاری می شود و به صورت کلی امنیت یکی از مهم ترین مولفه های گوشی های آیفون است.
  • خطاهای سیستم عامل که می تواند دلایل متفاوتی هم داشته باشد، در آیفون بسیار کمتر است و دلیل این اتفاق را می توان سبک تر بودن iOS نسبت به اندروید دانست. همچنین بروز رسانی های منظم از دیگر ویژگی های مثبت ایفون است. در صورتی که خطاهای سیستم عامل اندروید شاید شما را مجبور کند تا باتری گوشی را برای لحظاتی جدا کنید!
  • روان بودن محیط کاربری آیفون و سرعت بالای جابجا شدن بین برنامه‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون است. این ویژگی برای افرادی که در طول روز ساعت‌ها با گوشی کار می‌کنند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند اهمیت بیشتری دارد.

چرا اندروید بخریم؟ مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید که در گوشی‌های آیفون مشاهده نخواهید کرد!

اگر تنوع برنامه‌ها برایتان اهمیت دارد، دوست دارید همه فایل‌هایتان دم دستتان باشد و قسمت‌های مختلف گوشی را به سلیقه خودتان سفارشی‌سازی کنید، نباید چیزی به‌جز اندروید بخرید!

مهم‌ترین مزایا اندروید نسبت به آیفون چیست؟

  • مدیریت حرفه‌ای فایل‌ها در آیفون، آن‌طور که می‌خواهید نباشد و دقیقا برنامه‌های قدرتمند و متنوعی در انواع بازار برنامه‌ها و فروشگاه‌های دانلود برنامه گوشی‌های اندروید وجود دارد که مدیریت فایل‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم می‌کند.
  • تجهیزات جانبی و تعمیرات گوشی‌های اندروید بسیار ارزان‌تر است. قطعاً برای خرید کابل لایتنینگ، باید هزینه بیشتری نسبت به خرید کابل شارژ اندروید در نظر بگیرید! همچنین اپل یکی از گران‌ترین گوشی‌های موجود در جهان است که برای تعمیرات آن باید هزینه‌های سنگین‌تری نسبت به اندروید پرداخت کنید!
  • تنوع گجت های اندروید بسیار بالاتر از آیفون است که پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده جدیدترین و متنوع‌ترین گجت تا به فروشگاه اینترنتی جانبی مراجعه کنید.
  • شخصی‌سازی قسمت‌های مختلف گوشی اندروید اعم از کیبرد، کنترل دقیق پردازنده، ویجت‌ها، لانچر‌ها و همچین لایو والپیپرها از مواردی است که برای علاقه‌مندان به تنوع، اهمیت بسیار بالایی دارد.
© Flickr / WolfVision GmbHگوشی اندروید بخریم یا آیفون؟
گوشی اندروید بخریم یا آیفون؟  - اسپوتنیک ایران
گوشی اندروید بخریم یا آیفون؟

چرا بسیاری از افراد، از خرید آیفون پشیمان می‌شوند؟

معمولاً کسانی که مدت‌ها از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کرده‌اند و سپس به سراغ گوشی‌های آیفون می‌روند، از انتخاب خودشان پشیمان می‌شوند. در این قسمت به بررسی 3 دلیل اصلی این پشیمانی خواهیم پرداخت!

  1.  دسترسی محدودتر به برنامه‌ها و بازی‌ها درگوشی‌های آیفون یکی از مواردی است که کاربران را به‌شدت کلافه می‌کند؛ درصورتی‌که انواع اپلیکیشن های اندروید به صورت رایگان در اختیار عموم است.
  2.  عدم توانایی انتقال فایل بین گوشی‌های آیفون با دیگر موبایل‌ها نیز به‌اندازه کافی کلافه کننده است!
  3.  عدم دسترسی واقعی به تمام زیروبم گوشی مانند پوشه‌ها برای کاربران اپل امکان‌پذیر نیست و احتمالاً این مورد برای کسانی که به‌سادگی گوشی‌های اندروید را روت کرده بودند نیز کاملاً ناخوشایند است.

درنهایت توصیه می‌کنیم اگر این سه مورد برای شما نیز آزاردهنده محسوب می‌شود و گوشی آیفون را برای خرید انتخاب کرده‌اید، در نگاه خود تجدیدنظری داشته باشید تا احتمال پشیمانی را کاهش دهید. در این مقاله سعی داشته‌ایم تا به‌دوراز تعصب، نگاهی واقعی به تفاوت‌های اندروید و آیفون داشته باشیم. درصورتی‌که شما نیز نظری درباره این موضوع دارید، در قسمت کامنت ها، آن را با ما درمیان بگذارید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала