روضه‌ جنجالی مداح معروف ایرانی پیرامون تخته نرد در پخش زنده تلویزیون ایران +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روضه‌ جنجالی مداح معروف ایرانی پیرامون تخته نرد در پخش زنده تلوزیون ایران +ویدئو
روضه‌ جنجالی مداح معروف ایرانی پیرامون تخته نرد در پخش زنده تلوزیون ایران +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روضه خوانی اخیر مداح محمود کریمی که از شبکه دوم سیما به صورت زنده پخش شد حواشی بسیار زیادی را در فضای مجازی به وجود آورد.

به گزارش اسپوتنیک، روضه خوانی چند شب اخیر محمود کریمی که از شبکه دو سیما به صورت زنده و از حرم امام هشتم شیعیان پخش شد و روایتی از شخصی قمارباز را نقل کرد با حواشی بسیار و واکنش‌های متفاوت کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است. وی در نقل این روایت چنین می‌گوید: «فرد مستی در تصور و اوهام خود نزد امام حسین (ع) در حال ریختن شراب بوده و در همین حال مستی که با او تخته نرد بازی می‌کرد و پشت سر هم بازی را می‌باخته سر دو کیسه برنج با هم بازی می‌کنند و آن را نذر می‌کند و شب خواب حضرت فاطمه را می‌بیند که به او می‌گوید ندرت قبول ولی دیگر با پسر من قمار نکن... .»

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on


به دنبال انتقادات کاربران درباره این روضه جنجالی، کریمی نیز واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کند این روضه نیست و نقل یک ماجرا هست که از دل اون ماجرا یک آدم خطا کار به راه راست هدایت شده و امثال این اشخاص در تاریخ کم نیستند. و پیامبر(ص) فرمود: «هر كس به مرد یا زن مومنه‌‌ای ‎تهمت بزند یا درباره او چیزی بگوید كه او مبرا از آن است خدای عزوجل او را در روز رستاخیز بر تلی از آتش قرار می‌‌دهد تا اینكه از حرف خود درباره آن شخص برگردد.»

اما کاربران متقاعد نشده‌اند و عنوان می‌کنند امام حسینی که فلسفه قیام و شهادتشان امر به معروف و نهی از منکر بوده حالا برای هدایت یک نفر با او همراه می‌شود و پای قمار که عملی حرام است می‌نشیند و شرط‌بندی می‌کند؟! این کاربران همچنین عنوان می‌کنند حتی اگر این صحبت‌ها روضه نباشد و یک نقل باشد باید سندی برای اثبات اینکه نقل از چه کسی و کجاست وجود داشته باشد؛ و اما چرا اجازه داده می‌شود هر صحبت بدون سند و مدرک را در رسانه‌ی ملی مطرح کنند که در آینده از شیعیان به بدی یاد شود؟! کاربرانی نیز عنوان می‌کنند غفلت از قرآن در تفکر و سخنان برخی مداحان دیده می‌شود و همین اتفاقات باعث خدشه‌دار شدن دین می‌شود که دیدگاه جوانان را به آن تغییر می‌دهد.

View this post on Instagram

A post shared by Karbalaei Ali Ahmadi (@majnoon.sadegh) on

برخی دیگر از کاربران به حمایت از این مداح عنوان می‌کنند گروهی تنها منتظرند تا از دیگران انتقاد کنند و او را کوچک کنند اما به جای سطحی‌نگر بودن بهتر است به عمق یک مساله توجه کرد و همان‌طور که برای همه آشکار است که امامان برای هدایت انسان‌ها به خصوص دسته‌ی گمراهان‌ آمده‌اند نباید به این نقل خرده گرفت و از آن به تندی انتقاد کرد و همچنین برای پی‌بردن به این مسئله باید تاریخ را بیشتر مطالعه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала