نامگذاری اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان به نام نخستین شهید پرستار +عکس

© AP Photo / Wang Yuguoبیمارستان کرونا ویروس
بیمارستان کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیمارستان میلاد در شهر لاهیجان برای زنده نگاه داشتن نام نرجس خانعلی‌زاده، نخستین پرستاری که بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داد، بخش اورژانس این بیمارستان را به «بخش اورژانس نرجس» تغییر نام داد.

به گزارش اسپوتنیک، نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوانی که در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان در حال خدمت بود در حین رسیدگی به بیماران کرونایی به علت ابتلا به ویروس کرونا در سن ۲۵ سالگی در ۴ اسفند ۱۳۹۸ جان باخت. او از اولین شهدای خدمت مبارزه با کرونا در کادر درمانی کشور ایران است و به پاس جانفشانی این پرستار فداکار اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان به نام او نامگذاری شد.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

بسیاری از کاربران برای شادی و آرامش روح این مرحومه دعا می‌کنند و معتقدند هرگز فداکاری نرجس خانعلی‌زاده فراموش نمی‌شود و یادش همیشه زنده است. این کاربران علت ابتلای او به ویروس کرونا را نبود امکانات ایزوله در حین رسیدگی به بیماران کرونایی عنوان می‌کنند و از خودگذشتگی او را بسیار ارزشمند می‌دانند. برخی از کاربران اما از این گلایه می‌کنند که چرا علت فوت این پرستار و نتیجه مثبت بودن تست کرونای ایشان پس از ۷ روز که از مرگ او می‌گذشت اعلام شده و این تاخیر بسیار غم‌انگیز است.

گروهی از کاربران این اقدام را تحسین می‌کنند و معتقدند این کار یک قدردانی بسیار کوچک است که برای از گذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم جنگ با کرونا هستند و شهید خدمت می‌شود می‌توان در نظر گرفت.
برخی دیگر از کاربران نیز عنوان می‌کنند اگر این پرستار باگذشت، نام دیگری جز نرجس داشت باز هم نام اورژانس را به نام او تغییر می‌دادند؟! این کاربران معتقدند وقتی مکانی به نام شخصیتی ثبت می‌گردد حتما باید نام و نام‌خانوادگی او ذکر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала