واکنش کاربران به ماجرای جنجالی نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا +ویدئو، عکس

© Flickr / Aleksandar Cocekشتر، مقصر در مرگ 5 نفر در ایران
شتر، مقصر در مرگ 5 نفر در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار ویدئویی از توصیه یک مدعی طب اسلامی به نوشیدن ادرار برای افزایش ایمنی بدن، مقابله و درمان کرونا در فضای مجازی بازتاب گسترده کاربران را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی از مهدی سبیلی مدیر انجمن علمی آموزشی «طب الصادق» در فضای مجازی منتشر شده است که برای درمان کرونا نوشیدن ادرار شتر را توصیه می‌کند و برای اثبات نظریه شفابخش بودن آن، خود نیز از ادرار شتر می‌نوشد و عنوان می‌کند که این نوشیدنی از او در مقابل کرونا و آلودگی هوای تهران محافظت خواهد کرد.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

علاوه بر اینکه این ویدئو مورد واکنش کاربران در صفحات اجتماعی قرار گرفته است، در صفحه رسمی اینستاگرام نشریه اکونومیست نیز پرسشی از توصیه‌های طب اسلامی در ایران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و درمان آن مطرح شده است و این موضوع به سخره گرفته شد.

View this post on Instagram

A post shared by The Economist (@theeconomist) on

کاربران با نظرات موافق و مخالف درباره طب اسلامی و درمان کرونا با عنبرنساء، روغن بنفشه و ادرار شتر در صفحات اجتماعی بحث و گفتگو می‌کنند. برخی از کاربران با استناد به روایات موافق این نظریه‌ها هستند و برخی دیگر این توصیه‌ها را غیرعلمی می‌دانند و کاملا مخالف آن هستند. بسیاری از کاربران با کنایه و جملات آمیخته با طنز در این‌باره اظهارنظر می‌کنند و عنوان می‌کنند بزرگترین خاصیت ادرار شتر اینست که با فروش آن می‌توان ماشین شاسی بلند خرید؛ به استفاده همزمان ادرار شتر و روغن بنفشه دوپینگ اسلامی می‌گویند؛ انسان‌ها اعتقادات متفاوت دارند، هندی به نوشیدن ادرار گاو علاقه دارند و چینی‌ها به خوردن خفاش علاقه نشان می‌‌دهند، بنابراین قابل قبول است که برخی نیز با استدلال‌های علمی یا غیرعلمی ادرار شتر بنوشند.

View this post on Instagram

A post shared by ebrambegoo (@ebrambegoo) on

‏جمعی دیگر از کاربران عنوان می‌کنند همان‌طور که مهدی سبیلی به روایت دینی و مقاله پژوهشی در آمریکا استناد کرده است نوشیدن ادرار شتر تاثیر شفابخش دارد و برای درمان بیماری‌های ریوی پیشنهاد می‌شود‌. بسیاری از این کاربران تجربه خود از نوشیدن ادرار شتر را بازگو می‌کنند و این نوشیدنی را دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی کرونا می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه خبری تحلیلی فردا (@fardanews) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала