پزشک بالینی افسانه های رایج در مورد الکل را رد کرد

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر پزشک بالینی افسانه های رایج در مورد الکل را رد کرد
پزشک بالینی افسانه های رایج در مورد الکل را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشک بالینی توضیح داد که نوشیدنیهای الکلی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی تبدیل شده اند، بنابراین مردم علاقه مند هستند تا آسیب های ناشی از آنها را کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Jyllands-Posten، پروفسور ینس ملگور براون پزشک بالینی در دانشگاه ارهوس و پزشک ارشد مرکز دیابت استنو در بیمارستان دانشگاه ارهوس، در مصاحبه ای افسانه های رایج درباره الکل را برطرف کرد.

در زمان قرنطینه مواظب چشمان خود باشید  - اسپوتنیک ایران
در زمان قرنطینه مواظب چشمان خود باشید

برای کسانی که به هیچ وجه الکل نمی نوشند، افسانه ها بسیار کم رنگتر شدند.

این دکتر یادآوری کرد وجود مطالعات انجام شده نشان می دهد که یک لیوان شراب قرمز می تواند اثر درمانی داشته باشد.

با این حال، براون با این وجود وی به وجود سایر آثار علمی اشاره کرد. در این تحقیقات در مورد ارتباط الکل و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان صحبت می شود.

این پزشک تأکید کرد که همه افراد خود را محدود به یک لیوان شراب در روز نمی کنند، بیشتر آنها بیشتر از یک لیوان می نوشند. این پزشک همچنین افسانه ای که بدن یک دوز استاندارد الکل در ساعت را پردازش می کند ارزیابی کرد. این یک افسانه است که با این ایده همراه است که اگر همین حالا یک لیوان آبجو بنوشم، یک ساعت دیگر می توانم رانندگی کنم. در حقیقت، پردازش الکل به شدت از نظر بیولوژیکی هدایت می شود.

به گفته این پزشک، میزان زیادی به جنسیت، وزن و همچنین میزان مصرف الکل بستگی دارد. اگر چند ساعت بعد از چند لیوان شراب احساس هوشیاری کنید، درک شما باز هم بیشتر از حد معمول مهار می شود.

براون همچنین یادآوری کرد که بسیاری از افراد، پس از نوشیدن نوشیدنی های قوی فکر می کنند که هوشیارهستند اما در واقع سطح هوشیاری شان کاهش می یابد و این احساس را توهم خواند.

همچنین طبق گفته براون، زنان باید کمتر از مردان بنوشند. وی با بیان اینكه زنان اکثرا وزن و عضلات كمتری دارند و درصد بیشتری چربی نیز دارند، توضیح داد این در تجزیه الکل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بین وزن و سایر پارامترهای بدن رابطه خطی وجود ندارد. اما، اگر به نوشیدن زیاد عادت دارید، ممکن است این احساس را داشته باشید که نسبت به کسی که دائما نمی نوشد، کمتر مست می شوید.

اگر فردی در معده خود غذا داشته باشد، الکل آرام تر جذب می شود، غذا تأثیرات الکل را کند می کند. اما اول از همه، این میزان مسمومیت را تحت تأثیر قرار می دهد. این پزشک همچنین تأکید کرد که نمی توان اثر نوشیدنی های الکلی را با آب تضعیف کرد. با این حال، با کمک آن می توانید تعادل مایعات را بازیابی کنید، زیرا به دلیل نقض آن ممکن است سر صبح با صدمه مواجه شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала