با این ترفندها در قرنطینه چاق نشوید

© Photo / Pixabayبا این ترفندها در قرنطینه چاق نشوید
با این ترفندها در قرنطینه چاق نشوید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دوران قرنطینه، به طور متوسط هر روز باید 200-300 کیلو کالری کمتر از روزهای عادی بخورید تا چاق نشوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان رئیس متخصص تغذیه در بخش مدیریتی وزارت بهداشت روسیه ویکتور توتلیان، اگر از راه دور در دوران قرنطینه کار می کنید، خطر افزایش وزن خواهید داشت. برای حفظ تناسب، وی توصیه می کند از خانه کار کنید اما میزان کالری روزانه را به طور متوسط ​​200-300 کیلو کالری کاهش دهید. متخصصان می گویند این توصیه با توجه به این واقعیت که فرد در انزوا تمایل به پرخوری حاصل از کسالت دارد، بسیار مهم است.

بازگشت اتریش و دانمارک به روال زندگی عادی - اسپوتنیک ایران
بازگشت اتریش و دانمارک به روال زندگی عادی

ویکتور توتلیان در ادامه افزود: خطر اصلی قرنطینه کاهش فعالیت بدنی است. از این گذشته، در صورت لزوم ، یک فرد معمولی هر روز حداقل کمی پیاده روی  تا ایستگاه وسایل نقلیه عمومی یا ایستگاه مترو، پیاده روی برای ناهار و راه برگشت به منزل را دارد. کارشناس ارشد تغذیه آزاد وزارت بهداشت گفت: برای یک انسان ​​که مشغول کار ذهنی دارد و سبک زندگی کم تحرکی را تجربه می کند، محتوای کالری طبیعی رژیم غذایی روزانه حدود 2800 کیلو کالری است، برای یک زن با همان سبک زندگی - 2000 کیلوکالری است، اما در دوران قرنطینه باید کمتر از این میزان کالری مصرف کنید، زیرا شما تحرک ندارید.

در صورت عدم فعالیت بدنی، به طور متوسط باید 200-300 کیلو کالری کمتر بخورید. ویکتور توتلیان گفت: بهتر است از غذاهای چرب، شیرین و پر کالری خودداری کنید.

مثلاً 200-300 کیلوکالری یک ساندویچ با سوسیس یا دو سالاد با سس مایونز است. علاوه بر این، متخصص تغذیه توصیه کرد که در خانه تمرینات بدنی انجام دهید و در صورت امکان پیاده روی کنید. نشستن در یک اتاق نه تنها با کاهش فعالیت بلکه با پرخوری به دلیل مجاورت یخچال یا از کسالت می باشد.

دمیتری یانین رئیس هیئت مدیره کنفدراسیون بین المللی تغذیه در این خصوص می گوید: همچنین در دوران قرنطینه به دلیل نشستن در خانه، مصرف الکل افزایش می یابد که این امر نه تنها با افزایش وزن بلکه در اثر سایر مشکلات سلامتی خطرناک است.

بسیاری از شهروندان در زمان قرنطینه در معرض رژیم کربوهیدرات بسیار پرخطر قرار می گیرند. مصرف زیاد سیب زمینی، غلات، ماکارونی، کره، آرد، گوشت کنسرو و ماهی می تواند برای سلامتی در دوران قرنطینه خطرناک باشد.

برای کمتر غذا خوردن ، توصیه می کند از بشقاب های کوچکتر مانند بشقاب دسر استفاده کنید. با این حال یک رژیم سفت و سخت در طول قرنطینه نیز بسیار خطرناک می باشد.

طبق آخرین آمار رسمی از نظر سنجی جمعیت 2018، بیش از نیمی از روسها دارای اضافه وزن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала