مریخ چه زمانی زیر سلطه بشر قرار خواهد گرفت؟

© Photo / Interstellar Lab 2020مریخ چه زمانی زیر سلطه بشر قرار خواهد گرفت؟
مریخ چه زمانی زیر سلطه بشر قرار خواهد گرفت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمند آکادمی علوم فضایی روسیه: بشر نخستین تلاش ها برای استعمار مریخ را به زودی انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماکسیم لیتواک، رئیس آزمایشگاه طیف سنجی نوترون و گاما بخش سیاره شناسی هسته ای موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه گفت: " بشر نخستین تلاش ها برای استعمار مریخ را به زودی انجام خواهد داد، اما قرار دادن سیاره سرخ تحت سیطره انسان در آینده ای بسیار دور خواهد بود."

مسکونی کردن کره مریخ: مسئله اکسیژن و مواد آلی حل شد - اسپوتنیک ایران
مسکونی کردن کره مریخ: مسئله اکسیژن و مواد آلی حل شد

وی گفت: "احتمالاً انسان نخستین تلاش خود را برای استعمار مریخ به زودی انجام می دهند. اما مناسب سازی مریخ برای انسان در آینده ای بسیار دور است. با فناوری های موجود، این امر به طور اصولی غیرممکن است، بنابراین اکنون ما فقط می توانیم در این زمینه تخیل کنیم."

با این حال، این دانشمند معتقد است که زمان آن رسیده است که بشریت از "پوسته" خود بیرون بیاید. وی گفت: "از این گذشته، مهم است که درک کنیم چه مدت می توانیم فراتر از" گهواره " خود زندگی کنیم و رشد کنیم، آیا بشریت قادر است با همه شرایط، از جمله شرایطی که هنوز نا‌شناخته است، سازگار باشد؟ و اینکه تا چه حد ما میتوانیم اکتیو باشیم."

به گفته لیتواک، فرد برای زندگی در سایر سیارات باید بر روی ماه آموزش ببیند. وی گفت: " راس برنامه قمری روسیه به واقع ایجاد یک پایگاه دائمی روی سطح خواهد بود. و در مراحل میانی باید خیلی خوب با ایستگاه های اتوماتیک و روبات ها کار کنیم تا همه شرایط برای این کار ایجاد شود."

این دانشمند همچنین گفت: فن آوری های مختلفی برای تولید اکسیژن و هیدروژن، پختن مواد ساختمانی از سطح ماه و آزمایش آنها در سطح این قمر و در مأموریت های فرود خودکار در حال حاضر مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: مناطق قطبی ماه به دلیل ذخایر بالقوه بزرگ آب و منابع مورد توجه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала