برخورد خشونت‌آمیز پلیس فیلادلفیا با مسافری بدون ماسک +ویدئو

© AP Photo / John Minchilloخبر کردن پلیس به خاطر تروریست شش ساله در آمریکا
خبر کردن پلیس به خاطر تروریست شش ساله در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نحوه‌ی رفتار خشونت‌آمیز پلیس فیلادلفیا برای امنیت اجتماعی مردم با مسافر سیاه‌پوست بدون ماسک در روزگار جهان‌گیری کرونایی در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی کوتاه از رفتار خشونت‌آمیز پلیس فیلادلفیا در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس با یک مسافر سیاه‌پوست در فضای مجازی منتشر می‌شود که با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است. در این ویدئو مشاهده می‌شود در حالیکه مسافر بدون ماسک در اتوبوس ایستاده پلیس با تلاش بسیار سعی در بیرون کشیدن او از اتوبوس دارد که در نهایت موفق شده و مانع از سفر او می‌‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by نیوز 365 (@news365.days) on

کاربران بسیاری با نظرات متفاوت نسبت به این ویدئو واکنش نشان می‌دهند، برخی معتقدند این سخت‌گیری و برخورد دلیلی غیر از ماسک نزدن فرد سیاه‌پوست دارد اما گروهی با تایید و تاکید بر اینکه این اتفاق به دلیل نداشتن ماسک و قانون‌شکنی صورت گرفته است برداشت خود را از این ویدئو عنوان می‌کنند.
کاربرانی با بیان اینکه میزان آگاهی افراد ارتباط پررنگی با طبقه اجتماعی آنان به جهت نحوه صحیح آموزش‌ها و اولویت‌های زندگی دارد عنوان می‌کنند بهتر بود پلیس به جای برخورد خشونت‌آمیز و بیرون کشیدن مسافر از واگن، به او یک ماسک می‌داد. این کاربران همچنین عنوان می‌کنند اگر این فرد سفیدپوست بود احتمال اینکه پلیس چنین رفتاری نشان می‌داد کمتر بود؛ بنابراین مقاومت فرد سیاه‌پوست در این ویدئو خود بیانگر اینست که از پلیس باید ترسید حتی وقتی بی‌گناه هستی و رنگ پوستت به تو آسیب می‌زند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

گروهی از کاربران نیز عنوان می‌کنند اگر یک سال پیش چنین صحنه‌ای را مشاهده می‌کردیم و یا در این‌باره می‌شنیدم گمان می‌کردیم فرد موردنظر مجرمی قانون‌شکن و تخطی‌کننده می‌باشد که پلیس به طور جدی در حال مقابله با او است. اما گروه دیگر عنوان می‌کنند یقینا پلیس از پیش تذکرات لازم و قوانین مربوط به ایام کرونایی در شهر فیلادلفیا را شرح داده و این رفتار را هنجارشکنی اجتماعی دانسته و با آن برخورد شدیدی داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала