کدام مواد دشمن مغز شما هستند؟

© Sputnik / Petr Chernovکدام مواد دشمن مغز شما هستند؟
کدام مواد دشمن مغز شما هستند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غذاهای چرب خوشمزه برای مغز همانند سم است.

به گزارش اسپوتنیک، در طول وعده غذایی، ما در واقع مغز خود را تغذیه می کنیم ، زیرا بیشتر انرژی با غذا وارد بدن می شود ، مغز عاشق غذاهای پر کالری است و سعی می کند فرد چربی را بیشتر بخورد. با این حال، او خود اول از همه از این رنج می برد.

چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود - اسپوتنیک ایران
چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود

غذاهای چرب خوشمزه برای مغز - منبع انرژی است. با این حال، همانطور که محققان دانشگاه ییل (ایالات متحده آمریکا) دریافتند، یک رژیم غذایی با مقدار زیادی چربی باعث ایجاد فرآیندهای التهابی در مغز می شود.

این محققان بر روی دو گروه موش آزمایش کردند: گروه اول با غذای معمولی تغذیه شدند، گروه دوم رژیم غذایی پر چربی و کربوهیدرات بودند. سپس ، میکروگلیا در هیپوتالاموس ، یک بافت محافظ ویژه ، مورد بررسی قرار گرفت. متخصصان به میزان پروتئین UCP2 تولید شده در میتوکندری (ایستگاه های انرژی بدن) توجه کردند. اما مواد پرچربی به سلول های مغز آسیب می رساند.

بعد از سه روز خوردن غذاهای پر کالری، وقتی هنوز هیچ نشانه ای از اضافه وزن وجود ندارد ، میکروگلیا روند التهابی را در هیپوتالاموس شروع می کند (و حافظه را کنترل می کند). و پروتئین UCP2 بزرگتر می شود و این چرخه در نهایت منجر به چاقی و ضرر بیشتر برای مغز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала