واکنش ستاره سابق بارسلونا به پخش اذان پس از پنج قرن در اسپانیا +ویدئو، عکس

© Fotolia / EvdohaСанкт-Петербургская соборная мечеть
Санкт-Петербургская соборная мечеть - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اریک آبیدال بازیکن سابق و مسلمان بارسلونا با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش از پخش اذان با صدای مهدی یراحی به عنوان موذن در مساجد اسپانیا پس از ۵۰۰ سال ممنوعیت پخش اذان در این کشور استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه در پنج قرن اخیر پخش اذان در کشور اسپانیا ممنوع شده بود و اکنون در بحبوحه‌ی کرونا که این کشور در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار گرفته است برخی از مسلمانان آن در اقدامی خودجوش به هنگام اذان بر روی پشت بام‌ها اذان می‌گویند که با ادامه‌دار شدن این اتفاق برای نخستین بار پس از ۵۰۰ سال از مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا اذان پخش شد.
اریک سیلوان آبیدال ستاره سابق بارسلونا و مدیر فوتبال کنونی نیز به این اتفاق واکنش نشان داد و با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «۵۰۰ سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده است. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق‌العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر.»

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

کاربران بسیاری با به اشتراک گذاشتن استوری آبیدال ضمن هم عقیده بودن با او و اینکه صدای اذان تسلی بخش روح است، عنوان می‌کنند این روزها نه تنها در اسپانیا بلکه در آلمان، هلند، فرانسه و برخی دیگر از کشورها بانگ زیبای اذان شنیده می‌شود و این موضوع ‌می‌تواند در این شرایط بحرانی به مردم روحیه ببخشد. برخی از کاربران نیز با تحسین این ستاره مسلمان معتقدند افردای مانند او علاوه بر اینکه می‌توانند الگوی مناسبی برای سایرین باشند می‌توانند امید را در دل مردم زنده نگاه دارند و به آنان روحیه ببخشند. 

View this post on Instagram

. 🔷استقبال اریک آبیدال از پخش دوباره اذان در اسپانیا پس از ممنوعیت 500 ساله! . ⭐اریک آبیدال باریکن سابق و مدیر ورزشی بارسلونا در صفحه شخصی خود از پخش دوباره اذان در اسپانیا پس از ممنوعیت 500 ساله استقبال کرد. . ⭐در حالی که جهان درگیر ویروس کروناست، اسپانیا بعد از آمریکا با 146 هزار و 690 نفر در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار دارد. در 5 قرن اخیر پخش اذان در این کشور ممنوع شده بود اما حالا برخی از مسلمانان این کشور در شرایط قرنطینه به هنگام اذان در پشت بام‌ خانه خود اذان می‌گویند. این روند ادامه یافت و در نهایت برای نخستین بار بعد از 500 سال صدای اذان از گلدسته‌های مسجد «الباضین» در گرانادا اسپانیا پخش شد. . ⭐آبیدال در این باره نوشت: 500 سال است که صدای اذان در اسپانیا ممنوع شده. اما دیشب دوباره این صدای زیبا بازگشت. اذان زیباست و حس فوق العاده‌ای را دارد. سبحان الله. الله اکبر. . #کرونا #ویروس_کرونا #قرنطینه #اذان #اسلام #اسپانیا #بارسلونا #بارسا #آبیدال #اریک_آبیدال #رادنیوز #corona #coronavirus #islam #abidal #ericabidal #radnews

A post shared by 🇸🇵🇴🇷🇹 (@radnewsir) on

جمعی از کاربران نیز به اذانی که مهدی یراحی به زیبایی و طنین صوت دلنشینش خوانده است اشاره می‌کنند و این اذان را جزو اذان‌‌های ماندگار ایرانی که بسیاری از مردم از شنیدن آن حس فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала