امکان مشاهده نزدیک شدن یک ستاره دنباله دار به خورشید

© Fotolia / Tryfonovامکان مشاهده نزدیک شدن یک ستاره دنباله دار به خورشید
امکان مشاهده نزدیک شدن یک ستاره دنباله دار به خورشید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان زمین قادر به دیدن نزدیک شدن یک دنباله دار سمی به خورشید خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، لیودمیلا کوشمان، اخترشناس و کارمند آسمان نمای مسکو در تاریخ 4 آوریل گفت، ساکنان زمین قادر خواهند بود تا ستاره دنباله دار C / 2019Y4 اطلس را که به خورشید نزدیک می شود، مشاهده کنند. لازم به ذکر است  که در هسته این ستاره دنباله دار ماده خطرناک سیان قرار دارد.

 اولین ستاره دنباله داری که بسیار مشابه به ساختار خورشیدی ماست - اسپوتنیک ایران
اولین ستاره دنباله داری که بسیار مشابه به ساختار خورشیدی ماست

 امکان مشاهده این ستاره دنباله دار با چشم غیر مسلح وجود دارد. به گفته اخترشناسان، دنباله دار نامبرده ممکن است به درخشان ترین مورد در در طول 7 سال گذشته در آسمان تبدیل شود.

کوشمان افزود: "به دلیل وزش باد خورشیدی، دنباله های آن شروع به شکل گیری می کند - یکی گاز و دیگری گرد و غبار، که جلوه خاصی به او می بخشد."

C / 2019Y4 در 24 ماه مه، در حداکثر فاصله (117 میلیون کیلومتر) تا زمین، نزدیک می شود. تا انتهای ماه، فاصله این دنباله دار از خورشید نزدیکتر از عطارد به خورشید خواهد بود.  

اینکه بعد از آن چه خواهد شد، دانشمندان نمی توانند با اطمینان بگویند، با این حال احتمالاً با نزدیک شدن به خورشید، به سرعت تبخیر می شود.

این ستاره شناس خاطرنشان کرد: "این ستاره دنباله دار متعلق به دوره های زمانی بسیار قدیمی است و پیش از این می شد آن را در آغاز هزاره چهارم قبل از میلاد - در دوران ساخت اهرام مصر مشاهده کرد. این بار ستاره دنباله دار در آسمان پر ستاره و به رنگ سبز خواهد بود.

لازم به ذکر است که سیان یک گاز بی رنگ ، بسیار سمی و قابل اشتعال است و بوی تندی دارد. در دنباله دارها و همچنین در جو تایتان یافت می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала