ارسال کمک‌های کشور ترکیه به اسپانیا و ایتالیا با جمله‌ای امیدبخش از مولانا +ویدئو

© Sputnik / Igor Maslovبه نظر کمیسار عالی سازمان ملل ،ارسال کمک های بشر دوستانه روسیه به اوکراین عالیست
به نظر کمیسار عالی سازمان ملل ،ارسال کمک های بشر دوستانه روسیه به اوکراین عالیست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارسال کمک‌های پزشکی ترکیه با سخنی از مولانا بر روی جعبه‌ها به اسپانیا و ایتالیا واکنش‌‌های کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کمک‌های پزشکی کشور ترکیه که تولید داخلی بوده و شامل هزاران تجهیزات پزشکی همچون ماسک، لباس‌های پیشگیرانه و مواد ضدعفونی‌کننده می‌باشد توسط هواپیمای باری از فرودگاه نظامی «اتیمسگوت» آنکارا به اسپانیا و ایتالیا، دو کشور آسیب‌دیده از اپیدمی کرونا ارسال شد. نکته‌ی جالب توجه در این اقدام این بوده است که علاوه بر اینکه بر روی این جعبه‌ها عبارت «از ترکیه تقدیم با عشق به مردم اسپانیا و ایتالیا» نوشته شده بود، سخنی از مولانا جلال الدین بلخی که می‌فرماید «امیدهای فراوانی ورای ناامیدی وجود دارد و خورشیدهای بی‌شماری پشت تاریکی است»، به دو زبان اسپانیایی و ایتالیایی نیز بر روی این جعبه‌های ارسالی حک شده بود که با واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by euronews persian (@euronews_persian) on

کاربران بسیاری ضمن تحسین مردم ترکیه و کمک‌های نیکوکارانه آنها، معتقدند این جمله‌ زیبا و امیدبخش از دفتر سوم مثنوی معنوی مولانا جلال الدین بلخی بر روی جعبه‌ها بسیار پرمعناست و نوید پیروزی می‌دهد. اما اختلاف‌نظر زیادی در میان برخی کاربران شکل گرفته است که مولانا را یک شخصیت فاخر ایرانی که در شهر بلخ خراسان قدیم و افغانستان کنونی که جزو خاک ایران بوده و در آنجا چشم به جهان گشود، می‌دانند و ادعای مردم ترکیه که او را اهل ترکیه می‌دانند را محکوم می‌کنند. در مقابل این کاربران، جمعی عنوان می‌کنند که محل دفن مولانا در قونیه ترکیه است و حق را به ترک‌ها و حتی افغان‌‌ها می‌دهند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

گروهی دیگر از کاربران بر این باورند بهتر است به اصل موضوع توجه کرد و کمتر حاشیه‌ها را دنبال کرد، مردم ترکیه کار با ارزشی انجام دادند و گامی موثری در نجات سایر انسان‌ها برداشته‌‌اند. این کاربران عقیده دارند جهانیان باید به صلح و آرامش بیندیشند و دست از جنگ و خونریزی بردارند تا جهانی زیبا در کنار هم داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала