ایرانی‌ها روز طبیعت را به شکل متفاوت در خانه سپری کردند +عکس، ویدئو

© Photo / Soheil Gargari سیزده‌به‌در
 سیزده‌به‌در  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسم شیرین سیزده بدر در ایران که مردم هر ساله با گذراندن روز طبیعت در بیرون از خانه آن را سپری می‌کردند با وجود کرونا شکل دیگری به خود گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سیزدهمین روز فروردین ماه در میان ایرانیان با نام سیزده بدر و روز طبیعت شناخته می‌شود که بر اساس یک سنت قدیمی مردم برای بیرون راندن نحسی از خانه به دامن طبیعت می‌روند تا نحسی را در طبیعت بدر کنند؛ و برای گره زدن زندگی با طبیعت و شادابی، با آرزوهای خوب سبزی گره بزنند. اما امسال با وجود ویروس کرونا علاوه بر متفاوت بودن نوروز ۹۹، مردم سیزده بدری متفاوت در خانه و نه در دامن طبیعت گذراندند تا زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند و برای همیشه نحسی این ویروس را از خود دور کنند.

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند در خانه ماندن در روزی مثل سیزده بدر برای هیچ ایرانی آسان نیست اما یک سال هزار سال نمی‌شود و برای حفظ سلامتی خود و دیگران تصمیم گرفتند روز طبیعت را در خانه در کنار خانواده با همان ذوق و شوق بگذرانند.

View this post on Instagram

A post shared by استوری ها رو ببینید🌷 (@khanevadebartar1) on

غالب کاربران معتقدند پویش‌های نه به سیزده بدر و در خانه ماندن بسیار تاثیرگذار بوده و مردم ایران نشان دادند که به توصیه‌های بهداشتی توجه می‌کنند. این کاربران نمونه‌های متفاوتی از سیزده بدر در خانه را به تصویر می‌‌کشند که برخی بر پشت‌بام خانه، بالکن و حیاط خانه خود بساط کباب و دورهمی سیزده بدر را به راه انداختند و این روز را با شادی بدون اینکه از خانه بیرون بروند گذراندند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

گروهی دیگری از کاربران ضمن ابراز خوشحالی از توجه مردم به توصیه‌های پزشکان با ماندن در خانه این اتفاق را قدردانی آنان از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و تمام افرادی که داوطلبانه برای مقابله با کرونا ایستاده‌اند، می‌دانند. این کاربران سلامتی را اولویت می‌دانند و امیدوارند به زودی با شکست کرونا جشن و شادی بگیرند.

View this post on Instagram

. ۱۳بدر سال۹۹ ؛ جهت ثبت در تاریخ... .

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала