رخ دادن فاجعه: طبیعت دارد از بین می رود!

© AP Photo / Dario Lopez-Millsرخ دادن فاجعه: طبیعت دارد از بین می رود!
رخ دادن فاجعه: طبیعت دارد از بین می رود!  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون ، دانشگاه بانگور و پژوهشکده مطالعات شرقی و آفریقایی در بریتانیا به این نتیجه رسیده اند که اکوسیستم های بزرگ طبیعی مانند جنگل های گرمسیری و صخره های مرجانی بسیار سریعتر از آنچه قبلاً تصور می شد دارند از بین می روند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Phys.org ، ممکن است جنگل های آمازون طی 49 سال و صخره های مرجانی کارائیب فقط طی 15 سال از بین بروند.

در تعدادی از زبان‌های اروپایی دریای کارائیب را «دریای آنتیل» می‌نامند.  - اسپوتنیک ایران
با ما به دریای کارائیب سفر کنید

پژوهشگران داده های مربوط به تغییرات ثبت شده در 40 محیط آبی و زمینی را مورد مطالعه قرار دادند. معلوم شد که گرچه روند فروپاشی فاجعه بار در اکوسیستم های بزرگ طولانی تر بوده ، میزان تخریب آنها بسیار بیشتر از اکوسیستم های کوچک است . نتایج حاصله با این واقعیت توضیح داده می شود که محیط های طبیعی بزرگ از تعداد زیادی از سیستم های فرعی تشکیل شده  که توسط گونه ها و زیستگاه های آنها ایجاد شده است. این پودمان یا مدولار در ابتدا مقاومت در برابر استرس را فراهم می کند ، اما پس از عبور از آستانه بحرانی ، باعث فروپاشی سریع محیط طبیعی می شود.

بنابراین ، اکوسیستم هایی که هزاران سال وجود داشته اند می توانند در کمتر از 50 سال از بین بروند. تاثیر اثر مخرب تغییرات در شرایط محیط ، به عنوان مثال ، در آتش سوزی ها در جنگل ها  مشاهده می شود که بیشتر رابطه تغییرا جهانی آب و هوا رخ می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала