بازتاب رسانه‌های بین‌المللی از حرکت ناآگانه عده ای از افراد مبنی بر بوسیدن و لیسیدن ضریح حرم ها+عکس

© AP Photo / Ebrahim Norooziشلیک تیر هوایی در حرم امام
شلیک تیر هوایی در حرم امام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌های خبری بین‌المللی به دنبال لیس زدن ضریح توسط عده‌ای در اماکن زیارتی واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که عده‌ای تصاویر و ویدئوهایی از بوسیدن و لیس زدن ضریح اماکن زیارتی در ایران را به منظور مخالفت با توصیه‌های بهداشتی در شیوع کرونا در فضای مجازی منتشر کردند، این اقدام با واکنش‌های بسیار زیادی از سوی مردم، چهره‌های مطرح در ایران و کاربران در فضای مجازی همراه شد که با بازنشر این تصاویر در صفحات اجتماعی، کاربران ضمن عنوان کردن نگرانی خود از به خطر افتادن سلامتی شهروندان، تقاضای رسیدگی نیز داشتند.

اما علاوه بر اینکه این اتفاق مورد توجه ایرانیان قرار گرفت و به آن واکنش نشان دادند، رسانه‌های خبری سایر کشورها نیز این مسئله را در راس خبرهای خود قرار داده و به آن واکنش نشان می‌دهند. روزنامه‌ای در ترکیه با عنوان جهالت ویروسی این خبر را منتشر کرد که برخی از کاربران از تیتر خبر انتقاد کردند. گروهی از کاربران نیز معتقدند اینکه فردی چنین رفتاری را نشان می‌دهند نشان دهنده این است که او به نوعی بیماری مبتلا است و نیاز به درمان دارد.

View this post on Instagram

A post shared by m.s.s.33 (@mohammad.sarrafan59) on

برخی از کاربران رفتار این افراد را ناشی از خرافات می‌دانند و جمعی از کاربران بر این باورند که این اقدام و رفتارهای مشابه آن جدایی از اینکه اعتقادات مردم را زیر سوال می‌برد، باعث می‌شود دیدگاه دنیا به ایران و ایرانیان تغییر کند که ممکن سال‌های سال نتوان خلاف آن را به آنان ثابت کرد، بنابراین باید کاملا جدی با این اشخاص برخورد شود.

View this post on Instagram

A post shared by baydaq (@baydaqnews) on

بسیاری از کاربران ایرانی از مطرح شدن این موضوع در رسانه‌های بین‌المللی و مورد تمسخر قرار گرفتن از سوی برخی رسانه‌ها خشمگین هستند و اظهار تاسف می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала