‏گوشه‌ای از همدلی شهروندان ایرانی برای توزیع رایگان ماسک و دستکش در میان رهگذران +ویدئو، عکس

© REUTERS / Aly Songماسک
ماسک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توزیع رایگان ماسک و دستکش توسط مردم در شرایطی که بسیاری از سودجویان ماسک را به احتکار در آوردند.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود اینکه ویروس کرونا نگرانی شدیدی در ایران بوجود آورده است ویدئوهای زیادی از شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، شیراز، اراک، سنندج، بهبهان، امیدیه، اندیمشک، کرمان، لاهیجان، بندر انزلی و ... در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده توسط برخی افراد نیکوکار برای رهگذران و کودکان‌کار تهیه و پخش می‌شود.

در حالیکه در این روزها عده‌ای با احتکار ماسک و یا فروش چندبرابری قیمت از نیاز مردم به ماسک سودجویی می‌کنند افرادی آن را به رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند. این افراد در تلاشند تا با همکاری هم بتوانند از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند و جهت سلامت همشهریان خود گامی بردارند.
مغازه‌دارانی در اراک و اردبیل، داروخانه‌ای در شیراز نیز به صورت رایگان ماسک و دستکش توزیع می‌کند که مورد استقبال کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است و معتقدند اینان افرادی هستند که انسانیت را زنده نگه می‌دارند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

کاربران ‌‎بسیاری عنوان می‌کنند نوع‌دوستی، کمک‌رسانی و ترویج آن در این آشفتگی روانی شرح دیگری دارد. آنها ضمن تحسین این افراد معتقدند مردم ایران شرایط سخت‌تر از این اتفاق را پشت سر گذاشته‌اند و با اتحاد و همدلی یقینا می‌توانند با کرونا نیز مقابله کنند.

‏رییس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران عنوان کرد تمام ماسک‌های ایرانی، به همراه ماسک‌های وارداتی، محلول‌های ضدعفونی و بسته آموزشی از طریق خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات سلامت و... بطور رایگان بین مردم توزیع خواهد شد. دستورالعمل ممنوعیت فروش ماسک در داروخانه‌ها هم بزودی ابلاغ می‌شود. اما برخی از کاربران در پاسخ به این موضوع عنوان می‌کنند نیاز به ماسک رایگان نیست تنها کافیست ماسک در بازار موجود باشد مردم خود تهیه می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by رسانه مستقل خبری (@elnews.ir) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала