کاهش چشمگیر سن تماس جنسی در ایران +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / A young woman
A young woman  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سن شروع تماس جنسی در ایران تا ۱۳ و ۱۴ سال پایین آمده است که این موضوع با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور ایران ضمن اظهار نگرانی از پایین آمدن سن شروع تماس جنسی در کشور، اظهار داشتند در مطالعات انجام شده سن شروع تماس جنسی در ایران حدود ۱۳.۵ تا ۱۴ سال است.
مینو محرز با عنوان اینکه اکنون در کل جمعیت ایران شیوع اچ آی وی کمتر از یک درصد است، گفت: «افزایش بیماران اچ آی وی از طریق تماس جنسی نگران‌کننده است. در حال حاضر افرادی در سنین ۱۵ و ۱۶ ساله داریم که دچار اچ آی وی شده‌اند و به ما مراجعه می‌کنند. امروز در ایران شروع تماس جنسی در ایران ۱۳.۵ تا ۱۴ سال است. و میزان رفتارهای پرخطر ما اکنون به بیش از ۵ درصد رسیده است که می‌تواند یک آسیب جدی باشد.»

View this post on Instagram

A post shared by 🍃🍁 ماجرا نیوز 🍁🍃 (@majaranews) on

کاربران بسیاری نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند این یک فاجعه است که نشان می‌دهد مردم در وضعیتی قرار دارند که از اسلام و دین فاصله گرفتند و جامعه اسلامی در ایران وجود ندارد. برخی از کاربران دلیل این موضوع را محدودیت‌های بسیاری که در ایران حاکم است می‌دانند. برخی قبیح بودن صحبت از این موضوع در خانه، مدرسه و جامعه را دلیل این اتفاق می‌دادند و برخی عدم اطلاع و آگاهی از رابطه جنسی سالم را دلیل آن می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by گروه احیا (@ehyagroup) on

جمعی از کاربران سخت‌گیری‌های خانواده و جامعه را دلیل روابط پنهانی دختران و پسران نوجوان می‌دانند و معتقدند همین امر باعث افزایش بیماری‌های مقاربتی از جمله ایدز شده است‌. گروهی از کاربران نیز عقیده دارند آگاه‌سازی نوجوانان در مدارس جهت جلوگیری و پیشگیری از افزایش این بیماری‌ها می‌تواند موثر باشد. این کاربران پیشنهاد می‌دهند زمانی در برنامه درسی نوجوانان به این منظور در نظر گرفته شود.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

برخی از کاربران بر این باورند تفکیک مدارس بر اساس جنسیت یکی از دلایل اصلی بروز چنین ناخوشایندی‌هایی در جامعه ایران شده است. و در حالیکه از جامعه اسلامی انتظاری دیگر می‌رود دختران و پسران نوجوان و جوان ایرانی به دلایل زیادی از جمله مسائل اقتصادی، معیشتی و سایر به بیمارهای روحی و جسمی متفاوتی دچار شده‌اند که از سوی مدیران و مسئولین نیز به آن توجهی نمی‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by TransRightNOW (@transrightnow) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала