چگونه بدون افزایش وزن شیرینی بخوریم؟!

© Fotolia / Fahrwasserچگونه بدون افزایش وزن شیرینی بخوریم؟!
چگونه بدون افزایش وزن شیرینی بخوریم؟! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان تغذیه از فرانسه نحوه خوردن شیرینی بدون افزایش وزن را توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان تغذیه از فرانسه که زادگاه بسیاری از دسرها به حساب می آید، در مورد نحوه خوردن شیرینی بدون افزایش وزن، نکاتی را به اشتراک گذاشتند و گفتند که آیا رژیم های غذایی مؤثر هستند یا خیر.

کوکاکولای قاتل - اسپوتنیک ایران
ارتباط مستقیم افزایش وزن با مصرف نوشابه های رژیمی

کارشناس تغذیه، پاسکال گوردون از شهر پروس گیرک در این زمینه گفت: "مطمئناً خوردن متعادل برای سلامتی بسیار مهم است. اما در عین حال افرادی نیز هستند که نسبتاً متعادل غذا می خورند و در عین حال وزن آنها افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر، کسانی هستند که غذاهای ناسالم می خورند، اما حتی گرمی افزایش وزن ندارندد ... بنابراین، این مشکل اضافه وزن نیست، فرد دچار اضافه وزن می شود اگر از آنچه نیاز دارد بیشتر بخورد. به عنوان مثال اگر شما روزانه 2 هزار کیلو کالری مصرف می کنید و برای زندگی به دو هزار کیلو کالری احتیاج دارید، وزن شما پایدار خواهد ماند اما اگر شما 2300 کیلو کالری بخورید و شما فقط به 2000 کیلوکالری نیاز دارید، و این هر روز تکرار می شود، پس از آن شما می توانید تغییرات در وزن را مشاهده کنید، البته نه بلافاصله بلکه در آینده ."

پر زیان ترین شیرینی ها از دید یک متخصص تغذیه - اسپوتنیک ایران
پر زیان ترین شیرینی ها از دید یک متخصص تغذیه

به گفته وی ، اگر شخصی بخواهد در وزن پایدار بماند یا وزن خود را از دست بدهد، باید یاد بگیرد که دیگر به خوردن ادامه ندهد وقتی احساس گرسنگی نمی کند. گوردون با بیان این که بسیاری از بزرگسالان می توانند نیازهای بدن را احساس کنند، اما نه همه آنها، گفت: "به کودک نگاه کنید. او فقط تا زمانی که گرسنه باشد غذا می خورد. به محض اینکه سیر شد، متوقف می شود."

این کارشناس تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که با خوردن شیرینی چاق نشد، خاطرنشان کرد: "اگر شما در زمانی که گرسنه هستید دسر بخورید و متوقف شوید، دیگر مشکلی ایجاد نمی شود. اما اگر دیگر سیر شده اید، دسر یا حتی سیب یا ماست بخورید، این باعث افزایش وزن میشود."

وی افزود: "مشکل دیگر اضافه وزن این است که وقتی ما محصولی را می خوریم که به نظر می رسد برای ما مضر است، از آن لذت نمیبریم. و وقتی دسر را با افکار " من نباید، چاق میشوم، برای سلامتی نیز بد است " می خوریم، این محصول توسط بدن جذب نمی شود. و پس از آن شما همچنان خود را سرزنش خواهید کرد. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала