کلاهبرداری از نوع انتخاباتی در فضای مجازی +عکس

© Photo / tasnimچگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت
چگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوه‌ای از کلاهبرداری که با اضافه کردن افراد در کانال‌های تلگرامی با عنوان کانال‌های تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی به راه افتاده، بسیاری را طعمه خود کرده است!

به گزارش اسپوتنیک، در ایران با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی فعالیت افراد و گروه‌های مختلف برای کاندیدای انتخابی آنان بسیار به چشم می‌خورد و در این بین کلاهبرداری‌هایی نیز صورت می‌گیرد. پلیس فتا به مردم ایران در این‌باره هشدار می‌دهد و از آنان خواسته است هشیار باشند تا فریب این کلاهبرداران را نخورند.

View this post on Instagram

A post shared by fars (@farspres) on

پلیس فتا ضمن هشدار در این‌باره عنوان کرد این شیوه جدید کلاهبرداری است که از اعضای گروه می‌خواهد افرادی را به گروه‌هایی که برای استفاده تبلیغاتی کاندیداها استفاده می‌شود اضافه کنند و به ازای هر فرد مبلغی دریافت کنند و درآمد میلیونی داشته باشند. اما هیچ مبلغی به کسی پرداخت نمی‌شود و حتی فیش‌های پرداختی که در گروه برای اطمینان اعضای گروه به اشتراک گذاشته می‌شود نیز با یک ربات رسیدساز تهیه می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by @fun__success on

کاربران زیادی عنوان می‌کنند به طور ناخواسته عضو چنین گروه‌هایی شده‌اند و با هر بار ترک گروه دوباره به آن گروه اضافه شده‌اند. این کاربران معتقدند انتخابات مجلس همیشه برای افرادی، فرصت درآمدزایی بوده است اما اکنون این ترفندها و کلاهبرداری‌های این چنینی به مردمی که خود درگیر مشکلات بی‌شماری هستند صدمه می‌زند، بنابراین پلیس فتا بایستی به طور جدی این مسئله را پیگیری کند تا افرادی که از این طریق صدمه می‌بینند به حداقل برسد.

View this post on Instagram

A post shared by زیبایی و سلامتی الین (@elinsalamat) on

جمعی از کاربران معتقدند مردم باید با مشاهده این گروه‌ها سریعا به پلیس فتا گزارش دهند تا مانع از زیاد شدن آنها و درگیری کاربران شوند. اما برخی از کاربران بر این باورند پیگیری‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت و تنها کمکی که هر فرد می‌تواند به خود داشته باشد اینست که مراقب باشد درگیر این گروه‌ها نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала