خودروهایی که قادر خواهند بود 500 کیلومتر در ساعت حرکت کنند

CC0 / Pixabay / خودروهایی که قادر خواهند بود 500 کیلومتر در ساعت حرکت کنند
خودروهایی که قادر خواهند بود 500 کیلومتر در ساعت حرکت کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک محقق آمریکایی در تلاش است تا نوعی شاسی فوق سبک برای خودرو طراحی کند که بوسیله آن خودروها بتوانند با سرعت 500 کیلومتر در ساعت در خیابان‌ها حرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیواطلس، جان هنسی، محقق آمریکایی مدعی شده است که اگر این طرح به نتیجه برسد تحولی در صنعت خودرو ایجاد می شود و زمینه برای تولید خودروی تازه ای فراهم می‌شود که رکورد سرعت حرکت در خیابان‌های عادی را خواهد شکست.

وی افزود: این شاسی که برای خودرویی به نام ونوم اف 5 در دست طراحی است، قادر به هدایت و مدیریت موتوری با قدرت 1800 اسب بخار و با گشتاور 1617 نیوتون متر خواهد بود. در خودروی یادشده موتور وی 8 فیوری دوقلوی توربو نصب می‌شود که ظرفیت هر یک 6.6 لیتر خواهد بود. البته چنین خودرویی باید از سیستم تعلیق مناسبی هم برخوردار باشد تا در صورت برخورد ناگهانی با موانع بتواند تعادل خود را حفظ کند.

خودرو ترکیه ای مهمان جدید بازار ایران - اسپوتنیک ایران
خودرو ترکیه ای مهمان جدید بازار ایران

جان هنسی وعده داده که شاسی مذکور بعد از ساخت تنها 86 کیلوگرم وزن خواهد داشت. برای کاهش وزن این شاسی تا این حد در تولید آن از فیبرهای کربنی جدید استفاده می‌شود. قرار است اولین رونمایی از این شاسی در ماه آگوست در کالیفرنیا انجام شود. در نهایت تنها 24 دستگاه خودرو با چنین شاسی تولید می‌شود و قیمت هر یک از آنها 1.8 میلیون دلار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала