واکنش مقامات ایرانی به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا

© AFP 2023 / KARIM JAAFARواکنش مقامات ایرانی به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا
واکنش مقامات ایرانی به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، ای اف سی، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمی مبنی بر گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گرفته که واکنش شدید مقامات ایران را در پی داشته است.

صباح زنگنه در خصوص این تصمیم ای اف سی گفت: تصمیم فدراسیون فوتبال براساس ادعا و فشار کشورهایی است که در صدد هستند با تبلیغات سیاسی چهره نامطلوبی را از وضعیت ایران ارائه کنند. این کشورها با توجه به کمک مالی که به AFC می‌کنند از نفوذ قابل توجهی در تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون آسیا برخوردار هستند و آنچه که در این زمینه مطرح شده حقیقت ندارد و امنیت در کشور ما برقرار است. این‌که عده‌ای بخواهند براساس این تحولات ادعا کنند که ایران ناامن است یک سخن مسخره‌ای است.

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن این اقدام گفت: نظر AFC در خصوص ناامن بودن ایران برای میزبانی بازی‌های آسیایی کاملا اشتباه است. کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است. موضع تیم‌های ایرانی در خصوص بازی‌ نکردن در زمینی غیر از ایران صحیح است و باید این روند دنبال شود.

مصطفی هاشمی طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی ایران گفت: حرکت‌های مقطعی جواب نمی‌دهد باید از قبل در آسیا نفوذ داشته باشیم و هر چند دو عضو داریم اما باید فعال باشند. در مقطع کنونی باید مقاومت کنیم و تبعات آن را هم بپذیریم چرا که اگر کوتاه بیاییم بعد از آن هر روز اتفاق جدیدی را به ضرر ایران رقم خواهند زد. به همین دلیل تاکید می‌کنم باید مقاومت کرده و اعلام کنیم این رأی را قبول نداریم و حاضر نیستیم در کشور دیگری میزبانی کنیم.

باشگاه پرسپولیس تهران - اسپوتنیک ایران
واکنش پرسپولیس به تصمیم ضد ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا

محمد عباسی، وزیر اسبق ورزش و جوانان ایران گفت: در حالی که همه تحلیل گران بی غرض جهانی بارها تصدیق کرده‌اند که علیرغم آتش افروزی آمریکا در منطقه و ایجاد حلقه آتش در سایر کشورهای همسایه ایران و حتی درگیری مستقیم عربستان و امارات با یمن و جنگ‌های داخلی بحرین و هنگ کنگ سالهاست که نه تنها ایران جزیره امن خاورمیانه به حساب می‌آید، بلکه خاموش کننده فتنه‌های آشوب گران جنگی استکبار یعنی داعش در سایر کشورها بوده است.

پس چطور می‌شود که برای کشورهایی مانند عربستان، امارات و بحرین و …که خود مستقیماً در گیر جنگ هستند و بعضی از سران آنها به خاطر امنیت خودشان به سایر کشورها پناه گرفته‌اند، این حق میزبانی مراعات می‌شود.

اینکه شنیدم این چهار باشگاه ایرانی با صراحت اعلام کردند در صورت ادامه این تصمیم ناعادلانه از حضور در این لیگ قهرمانان انصراف می‌دهند، اقدام بجا و تصمیم درستی است که برای دفاع از حقوق خود اعلام کرده‌اند. ولی حتماً در این حد کافی نیست. زیرا اینگونه موضع گیری ها ضمن اینکه می‌تواند یکی از عکس العمل های بحق این باشگاه‌ها باشد، نمی‌تواند از جانب همه دست اندرکاران مؤثر کافی باشد.

این نوع تصمیمات گرچه بجا و منطقی است اما تا حدی منفعلانه تلقی می‌گردد و نوعی بی پناهی باشگاههای و حتی مسئولین ورزش کشور را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала