انصراف مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فیلم فجر +ویدئو

© Flickr / m4tikسی ‌و ‌هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1399 برگزار نمی‌شود
سی ‌و ‌هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1399 برگزار نمی‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود کیمیایی با انتشار پیام ویدئویی اعلام کرد در جشنواره فجر شرکت نخواهد کرد!

به گزارش اسپوتنیک، مسعود کیمیایی فیلمنامه‌نویس و کارگردان پیشکسوت، کهنه‌کار و نام‌آشنای سینمای ایران در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به دلیل اصابت غیر عمد موشک پدافند هوایی سپاه که منجر به کشته شدن تمامی سرنشینان هواپیما شده ، با انتشار ویدیویی در فضای مجازی اعلام کرده است که از حضور در این دوره جشنواره فیلم فجر انصراف خواهد داد. وی عنوان کرده است که «من امسال فیلمی ساختم به نام «خون شد» که در جشنواره فجر هست. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سویم همیشه مردم هستند و نگاه می‌کنم می‌بینیم که مردم روزگار سختی را می‌گذرانند و روزی نیست که خبر‌های بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده بشود به دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم. مردمی که مسافر بودند».

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

علاوه بر این، هیئت داوران بخش عکس جشنواره تجسمی فجر به صورت دسته جمعی از همکاری با این جشنواره انصراف دادند. چندتن از بازیگران سینما و تئاتر هم که امسال آثاری در جشنواره فجر داشته‌اند، این جشنواره را تحریم کردند و از حضور در این رویداد فرهنگی کناره گرفتند.

View this post on Instagram

A post shared by جارچی تئاتر، سینما، موسیقی (@jarchinews) on

کاربران بسیاری این اقدام را کاملا به جا عنوان می‌کنند و با درود و تحسین کیمیایی معتقدند سایر هنرمندان و کسانی که در مجموعه‌های فرهنگی فعالیت دارند به حمایت از مردم ایران و همدردی با خانواده‌های جان باختگان باید دست به چنین پویش‌هایی بزنند. اما برخی از کاربران به شدت از این موضوع انتقاد کرده و عنوان می‌کنند همدردی کیمیایی ارزشی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала