محافظت از کودکان در برابر هجوم اخبار هولناک +عکس، ویدئو

© Fotolia / Ruslan Iefremovپاهای کودک در میان دست مادر
پاهای کودک در میان دست مادر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صحبت از جنگ و اتفاقات هولناک در حضور کودکان کاملا اشتباه است و موجب اضطراب و افسردگی در آنان می‌شود، بنابراین خانواده‌ها باید این هشدار را جدی بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به دنبال تعدد اخبار حوادث و وقوع اتفاقات ناگوار در کشور، نسبت به آسیب روحی و روانی کودکان هشدار داد و توصیه‌هایی را به والدین و مدارس ارائه کرد. وی با بیان اینکه حوادث ناگهانی گاهی پشت سر هم اتفاق می‌افتد و تاثیرات منفی زیادی را روی کودکان برجا می‌گذارد، گفت: «در مدت اخیر حوادث و وقایع ناگواری در کشور رخ داده است اما کودکان باید از ترس، هراس، نگرانی و ... که به دنبال تعدد اخبار مربوط به مرگ و حادثه ایجاد می‌شود، محافظت شوند.» وی تصریح کرد: «مدرسه می‌تواند چنین فضایی را با برنامه‌های مشارکتی، کارهای گروهی، تغییر فضای مدرسه و ... فراهم کند».

View this post on Instagram

A post shared by عصر ایران (@asr_iran) on

رعایت نکات زیر با توجه به حجم بالای خبرهای بد در شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی، می‌تواند موثر باشد: «به هیچ عنوان اخبار بد را در حضور کوکان عنوان نکنید. تا حد امکان از تماشای اخبار خودداری کنید، کودکان هر آنچه را ببینند باور می‌کنند. در صورتی که کودک خبری شنیده باشد به جای تحلیل خبر و یا سرزنش او بهتر است او را به فضای آرام و سلامت ببرید، برای او کتاب و اسباب‌بازی خریداری کنید و یا برای او خبر را به شکل قصه بیان کنید و حتی می‌توانید در جمع‌‌های خانوادگی حضور پیدا کنید و از خبرهای بد صحبتی نکنید تا کودک از آسیب‌های روحی و خشونت مصون بماند.»

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف، نگران امنیت روانی و وضعیت کودکان خود هستند آنها عنوان می‌کنند چگونه می‌توان حقیقت را از کودکان پنهان کرد وقتی آنها در جامعه حضور پیدا می‌کنند، می‌بینند و می‌شنوند. و در حالی که بزرگترها از شنیدن پی در پی اخبار بد در ایران دچار اضطراب و افسردگی شده‌اند، کودکان جای خود دارند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند کودکان قدرت تحلیل کافی ندارند و باید تلاش کرد آنها را از خبرهای بد دور کرد و این موضوع بسیار با اهمیت است.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

کاربران بسیاری نیز خود را در غم خانواده‌های ایرانی مصیبت دیده شریک می‌دانند و عنوان می‌کنند با وجود این همه غم و اندوه چگونه می‌توانند محیط شاد برای کودکانشان فراهم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала