دانشمندان راز گرانترین نقاشی تاریخ را کشف کردند

© Photo / Public domainلئوناردو داوینچی "ناجی جهان"
لئوناردو داوینچی ناجی جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین، یک مدل سه بعدی از نقاشی لئوناردو داوینچی را با عنوان "منجی جهان" ایجاد کردند و راز یک توپ شفاف در دست عیسی مسیح را فاش کردند که نمادی از جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MIT Technology Review، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین، یک مدل سه بعدی از نقاشی لئوناردو داوینچی را با عنوان "منجی جهان" ایجاد کردند و راز یک توپ شفاف در دست عیسی مسیح را فاش کردند که نمادی از جهان است.

بنابراین، توپ تقریباً فضای پشت خود را تحریف نمی کند، که برای مدت طولانی سؤالاتی مورخان هنر را مطرح می کرد، زیرا مشخص است که نقاش و مخترع مشغول مطالعه نوری بوده است.

صاحب فعلی گران قیمت ترین تابلوی نقاشی در جهان کیست؟ - اسپوتنیک ایران
صاحب فعلی گران قیمت ترین تابلوی نقاشی در جهان کیست؟

محققان با استفاده از گرافیک های رایانه ای دریافتند که جسم موجود در تصویر یک کره توخالی با قطر 6.8 سانتی متر از شیشه است که ضخامت آن بیش از 1.3 میلی متر نیست. این توپ در فاصله 25 سانتی متری از بدن حضرت مسیح واقع شده است.

دو سال پیش، والتر آیزاکسون نویسنده آمریکایی، در اثری که به داوینچی اختصاص داده شد، ابراز عقیده کرد که این نقاش سعی کرده مسیح و توپ خود را با "خواص فوق العاده" وقف کند و خاطرنشان کرد: اگر او تحریفات را دقیق انجام داده، بنابراین کف دست پشت کره کاهش یا افزایش می یافت.

نقاشی "ناجی جهان" از لئوناردو داوینچی مدتها گمشده تلقی می شد. در سال 2017، آن اثر در حراج کریستی به قیمت 450 میلیون دلار فروخته شد، بوم تبدیل به گرانترین اثر هنری تاریخ شد و اکنون در یک مجموعه خصوصی قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала