کدام میوه های شما را چاق می کنند

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank کدام میوه های شما را چاق می کنند
کدام میوه های شما را چاق می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی فکر می کنند که مصرف میوه ها و جایگزینی آنها به جای مواد غذایی دیگر مثل برنج و نان باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

به گزارش اسپوتنیک، برعکس باور خیلی ها، برخی میوه ها چاق کننده هستند. میوه های چاق کننده به شرح زیرند:

انجیر یک میوه مغذی سرشار مواد قندی و معدنی است. کالری و قند انجیر بسیار بالاست و شما قادر نیستید با فعالیت های روزانه آنرا بسوزانید. پس در صورتی که ورزش نمی کنید و قصد کاهش وزن دارید بهتر است به جای انجیر از میوه های دیگر استفاده کنید.

آووکادو، حداقل 400 کیلو کالری دارد. این حجم از کالری در میوه هایی مانند موز هم وجود ندارد. 

خرما و کشمش، بسیار پر کالری ، دارای طبع گرم و حاوی قند فراوان می باشند. البته خرما و کشمش به دلیل حجم بالای انرژی می توانند مانع از پرخوری در وعده های غذایی شوند و مصرف آنها در طول روز بسیار مفید است. اما اگر فکر می کنید که کنار گذاشتن قند و جایگزینی آن با خرما و کشمش می تواند شما را لاغر کند کاملا در اشتباه هستید.

هلو، شلیل و آلو زرد سه میوه شیرین فصل تابستان هستند که کالری بالایی دارند. هر هلو 60 کیلو کالری ، هر شلیل 55 کیلو کالری و هر آلو زرد 75 کیلو کالری انرژی دارند. این را هم بدانید که مصرف این میوه ها نمی تواند مانع از گرسنگی شود پس اگر قصد کاهش وزن در تابستان دارید، این میوه ها را کمتر مصرف کنید.

انگور ، قند بالای این میوه و انرژی فراوان آن در صورتی که با ورزش همراه نباشد می تواند موجب چاقی در ناحیه شکم گردد. در هر 100 گرم انگور حدود 80 کیلو کالری وجود دارد. این میزان از کالری در میان دیگر میوه های پر مصرف مانند هندوانه، سیب و پرتغال از همه بیشتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала