هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد

© Fotolia / Lukas Gojdaهکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد
هکر 14 ساله ایرانی از 500 کارت بانکی برداشت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس فتا ایلام خبر از دستگیری هکر 14 ساله ایرانی داد که از بیش از 500 کارت بانکی سرقت انجام داده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علی جمالی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام درباره هک و سرقت از کارت های بانکی توسط هکر 14 ساله گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از حساب‌های بانکی آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد. پس از انجام بررسی‌های اولیه با توجه به گستردگی موضوع، شناسایی عامل یا عاملان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم که نوجوانی با هویت معلوم بود شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

یک شرکت اسرائیلی برنامه مخصوصی برای هک تمام آیفون ها ساخت - اسپوتنیک ایران
یک شرکت اسرائیلی برنامه مخصوصی برای هک تمام آیفون ها ساخت

رئیس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: با تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص شد که وی با راه اندازی صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی هموطنان را سرقت می کرده است و در فرصت مناسب حساب‌های بانکی قربانیان را خالی می کرد و یا در اختیار افراد فرصت طلب دیگر قرار داده بود. با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای، در نهایت متهم به سرقت از بیش از 500 کارت بانکی هموطنان اعتراف کرد.

وی برای جلوگیری از هک شدن کارت های بانکی توصیه کرد تا همه افراد در حفظ کارت و اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره کارت، رمز اول و دوم و ... دقت داشته باشند و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خریدهای اینترنتی از درگاه‌های بانکی معتبر خریداری کنند و والدین نیز با نظارت مداوم بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала