سحر تبر با اتهام معاونت در افساد فی‌الارض رو به رو شد

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezسحر تبر با اتهام معاونت در افساد فی‌الارض رو به رو شد
سحر تبر با اتهام معاونت در افساد فی‌الارض رو به رو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وکیل فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر از ارجای پرونده موکلش از سوی دادسرای ارشاد به دادگاه انقلاب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید دهقان، وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر، درباره آخرین وضعیت پرونده وی در دادگاه اظهار کرد: بعد از مطالعه پرونده فاطمه خویشوند، بنده و همکارم (پیام درفشان) به این نتیجه رسیدیم که تداوم بازداشت این نوجوان نه‌تنها ضرورتی ندارد، بلکه از فلسفه قانونی بازداشت و نیز منطق قضایی به دور است. به همین دلیل، طی لایحه‌ای مستند و مستدل، تقاضای تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه را تقدیم دادگاه کردیم و اکنون در انتظار اتخاذ تصمیم شایسته قانونی از سوی مرجع قضایی هستیم. تاریخ تولد موکل من گویای این واقعیت است که اگرچه در تاریخ دستگیری بالای 18 سال داشته، اما از آنجا که بنیان پرونده‌ تشکیل‌شده برای تعقیب به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع‌شان وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بود و در واقع کودک محسوب می‌شده، اساسا و بر فرض وقوع جرم و ضرورتِ تعقیب و تشکیل پرونده قضایی، این اقدام برای کودکان و نوجوانانی در این سن به طور مطلق در صلاحیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است.

Иранка Сахар Табат, сделавшая 50 операций - اسپوتنیک ایران
جنجال بازداشت سحر تبر +عکس، ویدئو

دهقان گفت: تمامی اسناد و مدارک روانپزشکی موجود در مورد موکل نشان می‌دهد که حتی سال‌ها پیش از رسیدن به سن قانونی رشد، مبتلا به افسردگی عمده و سایکوز بوده و به همین دلیل در سال 1394 در بیمارستان الغدیر بستری شده است. همچنین او بعدها و باز هم پیش از رسیدن به 18 سالگی، به دلایل مشابه، در بیمارستان فوق تخصصی روانپزشکی 505 نزاجا و نیز بیمارستان روانپزشکی میمنت بستری بوده است. در واقع، با توجه به مجموع این شرایط و تاکید بر این‌که موکل در زمان ارتکاب افعال مورد نظر فاقد سن قانونی رشد بوده و بنا بر اسناد موجود و اذعان برنامه تلویزیونی دارای بیماری به حدی است که بارها مرتکب خودزنی‌های شدید ناشی از افسردگی عمیق و اختلال چندشخصیتی شده است که این وضعیت مورد تایید مرجع پزشکی قانونی نیز قرار گرفته و در پرونده موجود است، حداقلِ انتظار از دادسرا این بود که وقتی به هر دلیل اقدام به آزادی تمامی متهمین دیگر پرونده کرده، نسبت به فک قرار بازداشت موکل که در زمان ارتکاب اعمال هم فاقد سن قانونی و هم دارای بیماری روانی بنا بر تایید پزشکی قانونی بوده است، اقدام کند.

دهقان افزود: اکنون که این اتفاق صورت نگرفته و موکل با توجه به بیماری و کودکی با رنج فراوان در زندان به سر می‌برد و به نظر می‌رسد پرونده با وجود تعدد متهمین تا صدور حکم قطعی نیازمند زمان طولانی باشد، دادگاه می‌تواند نسبت به تبدیل قرار تامین از بازداشت به وثیقه اقدام کند تا ضمن تضمین حمایت قانونی از اشخاص بیمار و نیز فاقد سن قانونی در زمان ارتکاب افعال، اهداف مندرج در دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضائیه تامین و بدین ترتیب، با فک قرار بازداشت و امکان آزادی موکل، شرایط برای اقدامات درمانی فوری فراهم شود.

فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر، چهره‌ معروف اینستاگرامی یا اصطلاحا شاخ اینستاست که 13 مهر ماه امسال با دستور شعبه بازپرسی دادسرای ارشاد دستگیر و بازداشت شد. او متولد 26 خرداد سال 1380 است و تا سوم راهنمایی درس خوانده و طبق آنچه در برنامه 20:30 پخش شد، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌کند. شهرت سحر تبر به خاطر عکس‌ها و فیلم‌های عجیب و غریبی است که از خود در اینستاگرام منتشر کرده است. او برای این کار به جراحی‌های زیبایی نامتعارف و گریم‌های ترسناک روی آورده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала