عرف عجیب عذرخواهی در ژاپن +عکس

© AP Photo / Ng Han GuanПоклонение перед бронзовыми статуями бывших лидеров КНДР Ким Ир Сена и Ким Чен Ира в ознаменование годовщины окончания японского колониального господства
Поклонение перед бронзовыми статуями бывших лидеров КНДР Ким Ир Сена и Ким Чен Ира в ознаменование годовщины окончания японского колониального господства - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن، مسئولین عذرخواهی و شرمندگی را به سر حد سجده رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که گفته شده است مربوط به میزان عرف عذرخواهی مسئولین در ژاپن می باشد تا دوباره بتوانند با ابراز شرمندگی،اقبال عموم را حاصل و ادامه کار بدهند.

View this post on Instagram

A post shared by از همه جا خبر (@news111113) on

سنت تعظیم کردن در ژاپن آن چنان مهم و حیاتی اسـت کـه کودکان در همان سنین ابتدایی باید آن را یاد بگیرند. روشهای مختلفی برای ادای احترام بـه شیوه تعظیم کردن در ژاپن وجودداردکه در حالت ایستاده، در حالت نشسته و تعظیم موقع خوشامدگویی یا احوالپرسی انجام می گیرد.
روش احوالپرسی با نام «اِشاکو» با ۱۵ درجه خم شدن (زاویه بسیار مهم است) در برابر افراد با درجه کاری و اجتماعی یکسان انجام می‌شود.
تعظیم محترمانه در برابر افراد ارجمند مانند معلمان و روسا انجام می‌گیرد کـه شامل ۳۰ درجه خم شدن در حالت ایستاده است. تعظیم بسیار متواضعانه با ۴۵ درجه خم شدن و با نام «سایکِیرِي» انجا می شود که باید هنگام معذرت خواهی یا دیدن امپراطور بکار برده شود.
تعظیم و التماس برای گذشتن از جان کـه در گذشته هنگام طلب بخشش کردن برای نجات جان استفاده می شد این روزها فقط زمانی بکار برده می‌شود کـه شخص کار بسیار بسیار بدی انجام داده و طلب بخشش داشته باشد. دراین روش باید بطور کامل خم شد و با حالت سجده روی زمین قرار گرفت. 
این تصویر با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شده است. بسیاری از کاربران این میزان از احترام مسئولین ژاپنی را با مسئولین کشور خود مقایسه کردند و نظرات مختلفی را فضای مجازی درج کردند.
View this post on Instagram

A post shared by زندگی من در ژاپن 🇯🇵 (@oshin_banoo_life_japan) on

بسیاری از کاربران ایرانی معتقدند که با توجه به این تصویر که تعظیم مسئولین را نشان می دهد، بسیاری از مسئولین کشور ایران اصلا عذرخواهی نمی کنند و احترامی برای مردم قائل نیستند.

 

View this post on Instagram

A post shared by Safarzon سفرزون (@safarzon_travel) on


عده‌ای از کاربران معتقدند که خیلی خوب است که ژاپنی ها برای احترام گذاشتن به همدیگر اینقدر دقت دارند چرا که از احترام همه چیز بدست می آید. عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که بخشی از سنت های ژاپنی را به کودکان خود آموزش خواهند داد. بعضی از کاربران نیز این مقدار از احترام و تواضع مسئولین ژاپنی را افراط خواندند و معتقدند که سنتی دست و پا گیر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала